Elin Tisell från Teater Sláva vann kulturpris!

Elin Tisell vinnare av Huddinge kommuns kulturpristagare 2016!! Teater Slávas aktör sedan 20 år, prisas när Huddinge kommun uppmärksammar extraordinära insatser i kultur och föreningsliv. Elin Tisell har utmärkt sig genom sin konstnärliga gärning inom den fysiska teatergenren samt sitt djupa pedagogiska engagemang för barn och unga.

Inte minst som grundare av "Slávas unga", öppen träning i fysisk teater som erbjuds gratis varje vecka. Det har vuxit fram som en trygg mötesplats i gemenskap och skapande, där inte minst asylsökande ungdomar kan mötas med infödda.

Genom sin expertis i den konstpedagogiska metod som ligger till grund för Teater Slávas omfattande arbete i skolor, som drivande kraft i den resande, gatans teater som bland annat låg till grund för Vårbyspelet, samt sitt medskapande i den fördjupade konstnärliga forskning som bedrivit kontinuerligt i Teater Slávas regi under över 20 år gör Elin Tisell till en värdig mottagare av Huddinges kulturpris 2016.

Elin Tisell kommenterade priset såhär: Så fantastiskt roligt att få det här priset, nu är jag peppad till tusen att fortsätta skapa dessa viktiga möten mellan människor som vår teaterform kan ge!

Mer om Teater Sláva här: www.teaterslava.org

Kontakt/pressansvarig: Elin Collmo, elin.collmo@teaterslava.org/08-551 705 17

• Teater

• huddinge
  • teaterslava
  • kulturpris
  • teatersláva

Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på KulturhusetStadsteatern vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.