GINO ROBAIR - ARTIST IN RESIDENCE på FYLKINGEN

Fylkingen presenterar stolt årets Artist In Residence: Gino Robair. Han har framträtt och spelat in med bl.a. Tom Waits, Anthony Braxton, John Zorn, Nina Hagen, Terry Riley, Lou Harrison, John Butcher, Derek Bailey, Peter Kowald, Otomo Yoshihide och the ROVA Saxophone Quartet.

Han är en av "25 innovative percussionists" i boken Percussion Profiles (SoundWorld, 2001) och medlem i The Splatter Trio och Pink Mountain.

På Fylkingen kommer han att arbeta med workshops, föreläsningar samt repetera och framföra sin opera “I, Norton” med medlemmar från Fylkingen, Musikalliansen, FRIM, Great Learning Orchestra mm.

I, Norton - baserad på historien om Norton I, Kejsare av Förenta Staterna - har framförts vid flera tillfällen i Nordamerika och Europa.

Tider för föreställningar mm:

TORSDAG 7/4 KL 19.30 GINO ROBAIR + GUESTS

Gino Robair - energized surfaces/voltage made audible with Johannes Bergmark, Tippi Tillvind and Lisa Ullén.

Entré: 100 kr / stud 80 kr

FREDAG 8/4 GINO ROBAIR - WORKSHOP + FÖRELÄSNING

KL 12.00 Workshop: “Anti-Percussion Workshop for Everyone”.
Deltagaravgift: 50 kr.

KL 19.00 Föreläsning: Gino Robair berättar om arbetet med operan “I, Norton”.
Fri entré.

DELTA I REALTIDSOPERAN “I, NORTON”!

Alla sorts konstnärer och designers är välkomna: musiker, skådespelare, dansare, live-video mm. Du behöver INTE kunna läsa noter för att delta i detta projekt. Alla är välkomna.

FREDAG 9/4, LÖRDAG 10/4, SÖNDAG 11/4 KL 11:00 - 15:00.
Plats: Fylkingen. Info & anmälan: 08-84 54 43 eller intermedia@fylkingen.se.
Gratis.

MÅNDAG 12/4 KL 19:30 I, NORTON – AN OPERA IN REAL TIME

"At the request of the citizens of these United States, I, Joshua Norton declare myself Emperor."

So began the proclamation by which Joshua Norton, in 1859, became Norton I, Emperor of the United States and Protector of Mexico. During his 20-year reign, Norton I abolished Congress, decreed bridges be built between Oakland and San Francisco, enjoyed free passage by rail and ship, printed and used his own money, and corresponded with kings, queens, and presidents.

However, the opera begins as the Emperor lay dying in the rain-soaked street, where his life passes slowly before his eyes. People, places, and things from his long life swirl around, mix, and form new relationships: the result is what you will hear during the performance.

Each performance of "I, Norton" is site-specific. Therefore, no two performances are the same; each concert is unique.

“The score (which includes graphics, words, improv structures, notation) is set up for any kind of musician, dancer, actor, live video, etc. Open ended, site specific, unites members of various "scenes" into one performance. It doesn't need usual opera staging, the lighting person will improvise with the piece, the sets are built as part of the ongoing improvisation.”

http://ginorobair.com/inorton.htm, http://www.myspace.com/inorton

I samarbete med Musikalliansen och Malongen / Nordiska Konstförbundet