Kroumata och New European Ensemble - Amsterdam/Haag

Pressmeddelande  •  2012-03-13 15:54 CET

The hammer without a master

"Performing Boulez’ witty and extraordinary piece is something that has been on both the New European Ensemble’s and my wish-list for a long time. It’s famously difficult, but with this dream time it ought to be a truly memorable experience. The Kroumata ensemble is really the Ferrari of percussion playing!" Christian Karlsen, artistic director of the New European Ensemble

Kroumata samarbetar med New European Ensemble under ledning av dirigent Christian Karlsen. Kroumata mötte New European Ensemble första gången 2009 då de framträdde på Kroumatas hemmascen Capitol. Vi ser verkligen fram emot att samarbeta med denna briljanta ensemble.

På programmet står Pierre Boulez' klassiker "Le marteau sans maître" och ett uruppförande av den kanadensiske kompositören Graham Flett. Kroumata framför även "Scratch" av Rolf Wallin för ballong och kniv.

Konserterna äger rum på Ostade Theater i Amsterdam den 4 april och på Korzo Theater i Haag den 5 april.

Kontakt:
Ulrik Nilsson