Lilla Parken sätter upp den komiska monologen: "Politikerns sista tal" av Anthony Swerling med premiär 24 februari 2012.

Vad ska vi med alla utlänningar till? Hur slår vi ett slag för freden? Hur ska vi få jämnlikhet och stärka kvinnorörelsen bland de mörka och inte minst afrikanerna? Fram till nyligen, så höll det på att växa fram en underbart vänskaplig relation och känsla i ungdomens sätt, speciellt flickornas, att uppleva människor från andra världsdelar och av annan ras och hudfärg. Vart tog denna känsla vägen? Varför kommer alla muggiga människor hit och gör vad som helst för att få plats under vår sol och en bit av vår kaka? Varför ska vår politiker, en stackars handelsresande i förtroende, demokrati, bistånd-, flykting- och invandringsfrågor, bli bitter och cynisk, nationalist och rasist, när han istället kan varva ner i ett soligt och varmt land som psykologisk flykting? Där färgstarka och rytmiska typer kan stå för exotisk dansunderhållning.

Med svart humor får vi publiken att skratta så att de viker sig dubbla, för att ögonblicket senare sätta skrattet i halsen och börja fundera på hur vi egentligen ser på människor i andra länder.

Bilder, trailer och mer info se http://www.lillaparken.se/politikernssistatal.asp
Bilder på hemsidan är fritt att använda för publicering.

Emil Kekonius
Producent