Lilla Parken spelar barnteater för hela familjen på Steninge Slott ytterligare en sommar.

Vad spelar Lilla Parken i sommar på Steninge slott?
Vi spelar det vi kallar ”barnteater för hela familjen”.
Vi kallar det barnteater för hela familjen därför att det är barnteater som är minst lika rolig för vuxna oavsett ålder som för barn. Vi är väldigt stolta över att bjuda in till föreställningar som uppskattas så mycket av alla åldrar.

Hur skulle ni sammanfatta sommarens föreställning?
Sommarens föreställning är vår största succé som har spelat i fem år nu. Fart, fläkt, och lekfullt är nog de ord som bäst bäddar in showen på 30 minuter, som även är fylld med sång och musik.

Lilla Parken har varit på Steninge Slott tre somrar tidigare, vad skiljer sig i år mot föregående säsonger?
Den största förändringen är att vi sommaren 2014 endast spelar 9 föreställningar mellan 17 juli och 3 augusti.
Spe ldagarna är torsdag, fredag och söndag. Alla föreställningar spelas kl 11.30.
Naturligtvis medverkar vi även 6 juni på barnens nationaldag.

Kottan med Vänner
Att vara dum, elak och orättvis är det bästa Kottan vet. Förstöra tillvaron för alla djuren i skogen gör Kottan på gott humör. Det som stör Kottans skadeglädje är att de hon försöker skrämma har en kompis som tröstar vilket gör att det snabbt går över. Men om man lyckas göra så att ingen har någon kompis längre borde det vara mycket lättare, eller hur? Kottan satsar ivrigt och elakt all sin tid på att göra alla till ovänner och hur det går återstår att se.

En lustfylld och rolig föreställning med mycket sång och musik om vänskap och varför det inte är kul att vara utanför gemenskapen.

När: 17 juli – 3 augusti. torsdag, fredag, söndag
Tid: 11.30
Var: Steninge Slott, Steninge Slottsväg 141, 159 91 Märsta

Mer information: www.lillaparken.se/kottan.asp