Mittiprickteaterns föreställning VAR ÄR ÅNGERKNAPPEN!!! spelar på MiniMidiMaxi10 – festival för barn och unga i Bergen, Norge.

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 15:02 CEST

30 oktober – 6 november arrangerar Vesterlandske Teatersenter för sjätte året i rad MiniMidiMaxi10 – festival för barn och unga, med föreställningar från Norge, Holland, Danmark, Brasilien och Sverige. Mittiprickteatern kommer att spela sin föreställning VAR ÄR ÅNGERKNAPPEN!!! som är en farsartad pjäs om säkerhet på nätet. Föreställningen hade premiär den 9 februari 2010 – safer internet day – på Teater Påfågeln, Stockholm och är ett samarbete med Medierådet.

VAR ÄR ÅNGERKNAPPEN!!! (spelas för barn, 9-12 år), manus och regi av Cleo Boman, är en farsartad pjäs om säkerhet på internet.

Två figurer kryper ur datorn! Vad är det som händer?!? Det är Wide och Webba, två avatarer som har fått nog! Det är sån oreda på internet, bilder och ord flyger omkring, det är trångt och bökigt och osäkert. Så börjar vår föreställning VAR ÄR ÅNGERKNAPPEN!!! – en farsartad pjäs om säkerhet på internet. I en föreställning med interaktiva inslag ställer vi frågor, reder ut begreppen, roar och oroar.I en föreställning med interaktiva inslag ställer vi frågor, reder ut begreppen, roar och oroar.

Föreställningen är producerad av Mittiprickteatern i samarbete med Medierådet.

Mittiprickteatern, en av Sveriges äldsta fria teatrar, har valt att spela för en yngre publik för att de är vår framtid. Vi vill ge dem hopp och mod. Vi vill ge dem en känsla av att de är viktiga, att deras tankar och känslor betyder något.

Mittiprickteatern
Box 6071, 102 31 Stockholm