Musikbåten Blidösund presenterar: Rigmor Gustafsson Quartet, Cornelis vs Riedel

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 10:37 CEST

Rigmor Gustafsson Quartet
Rigmor Gustafsson är unik på den svenska jazzscenen. Hennes senaste fyra album har samtliga sålt guld! Ett enastående facit som värmländska Rigmor är alldeles ensam om. Exklusivt gästspel av en av Sveriges och Värmland mest begåvade jazzsångerskor.(13-14/8)

Cornelis vs Riedel
Georg Riedel har tonsatt Cornelis Vreeswijk förut, t.ex. den klassiska Rosenblad, Rosenblad från 1966. Nu presenterar Georg Riedel fjorton nya tonsättningar till ett i princip osjunget material. Under namnet Cornelis vs Riedel hör vi nu detta unika material framföras av Sarah Riedel och Nicolai Dunger; ett exklusivt möte mellan två sångare som lyfter fram Cornelis texter med en lätthet och sinnlighet som ger orden en ny och angelägen lyster. Med på scen finns tonsättaren själv och ett band bestående av några av Sveriges mest framstående jazzmusiker. (15-16/8)

Blidösundsbolaget tar er med till Stockholms skärgårds vackraste vatten och öar. Följ med på en dagsutflykt till havsbandet eller på en kvällskryssning på någon av skärgårdens tre bevarade ångbåtar – med eller utan musikunderhållning.

Ångbåtsmusik på Blidösund
Välkommen ombord till en helkväll med musik, mat och dryck och Stockholms skärgård eller Mälaren i solnedgång. Läs mer…

Lunch- och middagskryssningar med s/s Norrskär och s/s Storskär
Blidösundsbolaget är stolt restauratör på Waxholmsbolagets två anrika ångfartyg s/s Norrskär och s/s Storskär. På båda fartygen finns flera matsalar med mahogny och mässing.

Kontakt:
Philip Ronne