Skippin’ through the graveyard av Dag Andersson, Lars Bethke och Sandra Medina

Med svart komik, spirituell stämsång och extatisk linedance bjuder fyra osannolika missionärer på en himmelsk färd i sökandet efter meningen med tro. Med en frikyrklig besatthet ifrågasätter de sin dödlighet genom att utmana varandra och gravitationen i hopp om att komma undan helvetets heta eldar.

Skippin through the graveyard är en samproduktion mellan VästmanlandsTeater och Bastardproduktion där några av Sveriges främsta scenkonstnärer utforskar sitt kristna arv, dess ritualer och konventioner som kan verka förenande men också förödande för den mellanmänskliga kontakten. Skippin’ through the graveyard handlar om tro, hopp, skam, skuld och renande vattenbad.

Urpremiär den 23 mars 2013 på VästmanlandsTeater.

Medverkande:
Dag Andersson: banjo, stämsång och linedans
Lars Bethke: munspel, stämsång och tro
Anders Larsson: mandolin, hopp och lust
Sandra Medina: gitarr, snabba fötter och extas

Christer Billström: ljussättning
Linda Irenedotter Ingemansson: kostym och scenografi (student vid STDH,
Stockholms dramatiska högskola)
Maria Morgell: mask (student vid STDH)

Foto: Andreas Johansson

Längd: 1 timme utan paus

Spelas på VästmanlandsTeater 23, 26 och 27 mars samt 4 och 6 april och på Dansens Hus i Stockholm 10-13 april. Därefter turné runt om i Sverige.

Ytterligare information och högupplösta pressbilder för nedladdning finns på www.vastmanlandsteater.se och www.bastardproduktion.se

För pressfrågor kontakta: Rebecca Medici, Tel: 070-492 19 04, rebecca@vastmanlandsteater.se

• dans
  • sandra medina