Stockholms Mimfestival på Boulevardteatern 14 - 18 dec

Boulevardteatern arrangerar Stockholms Mimfestival för tredje gången 14-18 dec. Det blir fem dagar med utländska gästspel - Claire Heggen från franska Theatre du Mouvement och italienska Paolo Nanis legendariska föreställning ”The Letter” – Roger Westbergs Hamlet en stand up, föreläsningsföreställning med Ika Nord och en avslutande mimcabaré.

Den 14 dec gästar Claire Heggen från Théâtre du Mouvement för andra gången. Denna gång med en ny soloföreställning ”The Path is in its Walking” om sitt liv som kvinna och artist. Efter föreställningen arrangeras ett publiksamtal med Claire Heggen. Moderator Margareta Sörenson.

Den 15 dec spelar Paolo Nani sin flerfaldigt prisbelönta föreställning The Letter. Samma historia berättas på 15 olika sätt: berusad, västerländsk stil, stumfilm, utan händer, skräck, cirkus, vulgärt, magiskt etc. Alla variationer har två saker gemensamt: Inte ett ord yttras och resultatet är oerhört roligt. Efter föreställningen arrangeras ett publiksamtal med Paolo Nani. Moderator Margareta Sörenson.

Den 16 dec är det dags för Boulevardteaterns chef Roger Westberg att återigen framföra sin bejublade enmansföreställning Hamlet – a stand up. En uppsättning som spelats i snart 20 år. Prisbelönt i Sverige, Kairo och nu senast Litauen och Lettland.

Den 17 dec berättar Ika Nord om sin tid som särskild elev hos Etienne Decroux – som har kallats fadern av den moderna mimen.

Hela festivalen avslutas med en mimcabaret där Sveriges alla mimare samlas för en unik kväll där allt kan hända. Medverkar gör bland Bosse Lindström, Ika Nord, David Tallroth, Clowndonnorna, studenter från Teaterhögskolans mimprogram, Svetlana Biba m fl.

Presskontakt: Yvonne Granath, tel 08-642 98 00, 073-759 89 64

e-post: yvonne@boulevardteatern.se