Teater Barbara presenterar RUM 543 av Mats Flink

En kvinna som lever i sjukdom har under sin permission tagit in på ett hotellrum för att möta sin pappa. En uppgörelse!? Nej, förhoppningsvis en mänsklig försoning.

Min syster fick måla ett självporträtt när hon var som sjukast. Hon blundade på tavlan. Det går ju att tolka olika. Hon ville inte se sig själv, hon ville inte se omgivningen, hon ville under inga omständigheter se världen, den yttre världen. Hon såg bara sin inre hotfulla värld, den mörka och otäcka, skugglika världen. Den jagupplösta, den där rummet och personer går ihop till ett. Där orden förvrängs, där ansiktsuttryck och gester blir något annat än vad det egentligen är. Här på Teater Barbara gör vi ett försök att återskapa detta kaos i en iscensättning som pendlar mellan hopp och förtvivlan, mörker och ljus, ser vi det vi ser eller är det bara en dröm eller en återblick i min systers hjärna. Minnen, barndomsminnen. Ögonblick. Frysta sekunder av tanken.
Premiär lör den 19 feb kl. 19.00

I samband med föreställningen sön den 20 feb kl 16.00 kommer samtal att äga rum.
Teater Barbara
info@teaterbarbara.nu