Vad har Paul Svensson, Anna Charlotta Gunnarson och Johan Ehrenberg gemensamt? - De kommer till Bok & Bild 2019!

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2019 10:00 CEST

Bok & Bild, som går av stapeln på Kulturens hus i Luleå den 25-26 oktober, släpper ytterligare sex akter. De utgör en intressant mix av allt från matfilosofi till transaktivism - och ryms alla inom ämnet hållbarhet som festivalen tar sig an ur ett nyfiket och brett perspektiv.

Nu är det klart! Den vegetariska matens förespråkare Paul Svensson, TV-kock och matkreatör på Fotografiska museets restaurang, medverkar under Bok & Bild. Han kommer till Kulturens hus med sin färska och omtalade bok ”En grönare matfilosofi”. Paul Svensson får sällskap av författaren, debattören och journalisten Johan Ehrenberg, VD för produktionsbolaget ETC och aktuell med boken ”Kloka hus” som handlar om ekologiskt byggande.

Och inte nog med det! På listan över nya bokningar märks även mediaprofilen och författaren Anna Charlotta Gunnarson och den provokativa norsk-samiske författaren Sigbjörn Skåden. Detsamma gäller de två spoken word-artisterna och transaktivisterna Yolanda Aurora Bohm Ramirez och Pascal Prelog. De framträder tillsammans under festivalens poetry slam men också vid individuella programpunkter.

Läs mer om Book & Bild här: https://www.kulturenshus.com/bok-och-bild-2019/

Biljettsläpp: 28 augusti

Kulturens hus är centralt beläget i Luleås Norra hamn med någon minuts gångavstånd till shopping, nöjen och boende. Huset är 14000 m² stort och inrymmer stadsbibliotek, konsthall, stor och liten konsertsal, multifunktionella foajeer i tre plan, konferensfaciliteter samt café och restaurang.