Pressinbjudan till kulturprisceremoni

Pressmeddelande  •  2012-04-13 08:55 CEST

Välkommen till ceremoni kring utdelning av Malmö stads kulturpris 2011

Kulturpriskommittén i Malmö stad beslutade i december att tilldela Malmö stads kulturpris 2011 till konstnären Gerhard Nordström. Media bjuds nu, tillsammans med inbjudna gäster, till en ceremoni i Rådhuset tillsammans med Gerhard Nordström. Ceremonin äger rum måndagen den 16 april kl 11.30 i Malmö rådhus, Stortorget, andra våningen.

Vid ceremonin deltar kulturpriskommittén och Gerhard Nordström. Minnesplatta med Årets kulturpristagares namn avtäcks, tal hålls av kommunfullmäktiges ordförande samt kort musikunderhållning av gruppen Tricolore.

Kulturpriset består dels av en statyett i silver formgiven av ädelsmeden Magnus G:son Liedholm, dels av en prissumma om 80.000 kronor. Dessa delades ut vid invigningen av Gerhard Nordströms retrospektiva utställning på Malmö Konsthall den 16 december, varför det endast blir en enklare ceremoni i Rådhuset måndagen den 16 april kl 11.30.

Kent Andersson
Ordförande i Malmö Kommunfullmäktige

Kontakt: Elisabeth Lundgren, kulturdirektör, Malmö stad, telefon 076-634 29 27.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom