Pressinbjudan: Världspremiär Kafé Värend

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2020 14:42 CET

Kafé Värend: Håkan Nordmark, historiker, Agnes Forstenberg, programvärd och skådespelare, Åskar Lilja, konstnär

Välkommen till världspremiär av Kafé Värend- en historisk talkshow, där element från teveprogrammet Skavlan varvas med Café Norrköping och vispas upp med småländsk kulturhistoria från 1945 och framåt. Onsdagskvällens kafé bjuder på samtal om Sandgärdsgatan, musikscenen i Växjö under 1990-talet och oscarsvinnaren från Växjö Ulla-Britt Söderlund.

Vi har ett begränsat antal platser och ser därför gärna att ni reserverar er pressbiljett genom att mejla: petter.ericsson@kulturparkensmaland.se

Vad: Kafé Värend

När: onsdag 11 mars kl 18.00

Var: Atriumsalen, Utvandrarnas hus, Vilhelm Mobergsgata 4, Växjö