​Broadwaysuccé till Spannarboda: Stenar i fickan – om polarisering mellan storstad och landsbygd

Från Broadway till Spannarboda! Marie Jones pjäs Stenar i fickan har nått stora framgångar världen över och 6 oktober kommer Sundborns Teaters uppsättning till Lindesbergs kommun i ett arrangemang av Lindesbergs Riksteaterförening.

Pjäsen tar ett både allvarligt och komiskt grepp på frågor om polarisering mellan landsbygd och storstad, om känslan av utanförskap på landsbygden, om vem som har tolkningsföreträde och om rätten till sin egen berättelse. I Sundborns Teaters uppsättning förflyttas handlingen till Dalarna och Sverige.

Plats: Sveaborg Bygdegård i Spannarboda

När: 6 oktober klockan 15.00

Medverkande: Jon Karlsson och Mattias Åhlén

Biljetter: Lindesbergs stadsbibliotek tfn: 0581-811 40 och på Tickster.se

Biljettpris: Ordinarie biljett 180 kr. Scenpass eller medlem 130 kr. Vuxenstuderande 100 kr Scenpass 50 kr. Ungdom t o m 25 år 50 kr Scenpass gratis

Föreställningen är 2 timmar och 15 minuter inklusive paus. Kaffeservering.

Detta är höstens första teaterföreställning i Riksteaterföreningen i Lindesbergs regi. Nästkommande föreställning: Carl-Einar Häckner den 26 oktober kl. 19.00 i Lindeskolans aula.

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats