Föreningar inbjuds att vara med på Kyrkbergets dag

Föreningar inbjuds att vara med på Kyrkbergets dag

Bilden: Vy över Lindesberg från Kyrkberget (Flygfoto: Rolf Karlsson Bildmakarna)

Kyrkbergets dag arrangeras söndag 11 maj i Lindesberg. Nu inbjuder nätverket Kyrkbergsgruppen andra föreningar (och enskilda) att vara med och fylla dagen med spännande innehåll.

"Ta chansen att visa upp din förening på Kyrkbergets dag. Vi bjuder in representanter för de föreningar som vill vara med till ett planeringsmöte  tisdag 8 april kl 18 på Hill street, Musikhuset, Kullgatan där bland annat Studiefrämjandet håller till", meddelar Agneta Nilsdotter

....................................................

"Kyrkberget - en mötesplats för framtiden" är ett förslag till utvecklingsprogram för Kyrkberget i Lindesberg som tagits fram av Kyrkbergsgruppen.

Kyrkberget behöver fyllas med aktivitet för att bli en levande samlingsplats. Genom de anordningar som föreslås skapas förutsättningar för aktivitet, t.ex. musik, dans, familjeaktiviteter, kägelspel och midsommarfirande. Ur Kyrkbergsgruppen har början till ett nätverk bildats, för de föreningar, enskilda och studieförbund som vill vara aktiva på Kyrkberget. Dessa kan anordna aktiviteter under sommarhalvåret och intresseföreningen kan fungera som forum och mötesplats för arrangörer och andra intresserade.

Kyrkbergsgruppen består av representanter för olika föreningar och andra intresserade. Projektledare är kommunekolog Ingrid Andrén. De föreningar som varit aktiva i arbetet är Hembygdsföreningen, Naturskyddsföreningen, MÖG (musik över gränserna), Studiefrämjandet, Friluftsfrämjandet, Lindesbergs Folkdansgille, enskilda eldsjälar samt Leader Bergslagen.