​Föreningar ordnar Valborgsmässofirande i Lindesbergs kommun

​Föreningar ordnar Valborgsmässofirande i Lindesbergs kommun

I Lindesbergs kommun firas Valborg (30 april) på ett flertal platser - bland annat i Oscarsparken i Lindesberg med Manskören Harmoni som arrangör, vid fotbollsplanen i Stråssa med Stråssa Byförening som arrangör och vid Hembygdsgården i Fellingsbro med Fellingsbro Hembygds- och Fornminnesförening som arrangör.

Oscarsparken i Lindesberg: Underhållning, vårsånger, vårtal, brasa och fyrverkeri. Servering på Café Oscar. Programmet börjar kl. 20.45. Arrangör: Manskören Harmoni.

Fotbollsplanen i Stråssa: Valborgsfirande med festligheter från kl 18:00 och brasa som tänds kl 19:00. Lotteri, chokladhjul, paketauktion och tävlingar. Hambyrgare, korv, läsk och godis finns att köpa under kvällen. Arrangör Stråssa Byförening.

Hembygdsgården i Fellingsbro: Valborgsmässofirande kl 20.30. Brasan tänds och talet till våren håller ordbrukaren och fårfarmaren Arne Wikström från Nyckelby. Vårsånger sjungs av Fellingsbro gospel- och pensionärskör. En eldshow med cirkus Utopia avslutar kvällen. Ishockeyföreningen FFIK sköter serveringen. Arrangör: Fellingsbro Hembygds- och Fornminnesförening med Svenska kyrkan som medarrangör.

Grusgropen i Vasselhyttan kl. 19.00: Efter brasa blir det promenad till Bygdegården där det blir paketauktion och kaffe. Arrangör: Vasselhyttans Bygdegårdsförening.

Lustholmen i Rockhammar: Brasan tänds kl. 19.30 och kl. 21.00 fyrverkerier. Arrangör: Rockhammars IK.

Manskören Harmoni

Stråssa Byförening