​Hantverk i sommar i Öskebohyttans missionshus

​Hantverk i sommar i Öskebohyttans missionshus

Hantverksförsäljningen i Öskebohyttans missionshus drar igång 23 på midsommardagen (23 juni) och pågår till och med 4 augusti med den årligen återkommande hantverksdagen 14 juli.

Hantverksförsäljningen är en vecka längre än tidigare. Som vanligt kan man hitta lokalt hantverk, hembakat fika och loppis i bodarna. Vinsten från hantverksförsäljningen går till att hålla missionshuset i stånd och alla intäkter från loppis går till Rädda Barnen. Den som vill skänka saker till loppiset är välkommen att komma förbi med saker.

• Öppettider: onsdagar, lördagar och söndagar kl 13 – 17.

Den 14 juli är det hantverksdag. Då kommer smederna med sin ässja, Ingeborgs stenar, Hägernäs rökeri (goda laxklämmor!), fårglass från Masmästargården och mycket annat.

Öskebohyttans kultur- och missionsförening