Konstnär från Mongoliet ställer ut i Lindesberg

Konstnär från Mongoliet ställer ut i Lindesberg

Lördag 18 mars kl 12.00 är det vernissage för Altansukh Demberels "In Between" - en konstutställning med måleri, teckning, fotomontage och videoinstallation. Utställningen visas i Galleri Konstrummet på Lindesbergs Stadsbibliotek från 18 mars till 19 april.

Altansukh Demberel är en samtidskonstnär från Mongoliet som bor i Sverige där han också erhöll sin Masterexamen i konst (MFA). Hans konstnärliga praktik reflekterar hans bakgrund genom att undersöka nostalgi, samhällsfrågor och sociala strukturer, samt kitsch, kaos och färgstarka djur och naturmotiv. Han arbetar med olika mediatekniker som måleri, foto, grafik, teckning, video, skulptur, dikt/text och installationer. Han har även rik erfarenhet av att arbeta inom tillämpade och kommersiella konstområden, t.ex. med film, webbdesign och produktformgivning. Demberel behärskar även flera digitala verktyg som Adobe Creative CS 6, Final-Cut Pro och Wordpress.

Lindesbergs Konstförening