​Kulturskolan Garnalia söker teater/dramapedagog och danspedagog

​Kulturskolan Garnalia söker teater/dramapedagog och danspedagog

Lindesbergs kommun söker till kulturskolan Garnalia en teater/dramapedagog (som vikarie för Stefan Jansson som tar tjänstledigt för att vikariera som länets amatörteaterkonsulent) och en danspedagog (föräldravikariat för Madeleine Carlsson). Sista ansökningsdatum för båda tjänsterna är 5 augusti 2018.

Kulturskolan Garnalia bedriver en bred verksamhet och samverkar med kommunens grundskolor och gymnasieskola i att ge kommunens barn och ungdomar ett rikt kulturutbud. Kulturskolan har verksamheter inom dans, teater, bild och musik och bedriver all musikundervisning i Lindesbergs kommuns grundskolor.

Teaterpedagog/dramapedagog till kulturskolan Garnalia

Arbetsuppgifter: Som teaterpedagog kommer du undervisa teatergrupper inom kulturskolans frivilliga verksamhet. Tillsammans med elever och personal kommer du arbeta med ett verksamhetsöverskridande projekt på kulturskolan som är tänkt att mynna ut i en föreställning vt-19. Du kommer tillsammans med kollegor vara en del av kulturskolans verksamhet "Kultur i förskolan". I tjänsten ingår att repetera med Lindesbergs stjärnor samt att arbeta med kreativa uttryck i särskola/träningsklass. Du kommer också ha undervisning på Lindeskolans estetiska programs musik- och teaterföreställning.

Övrigt: Tillträde 2018-09-01. Tidsbegränsad anställning under läsåret 2018/2019. Tjänsten är 50-100% beroende på den sökandes kompetens.

Danspedagog till kulturskolan Garnalia

Arbetsuppgifter: Som danspedagog kommer du undervisa barn och unga i kulturskolans kurser inom danslek, dansmix och jazzdans. Tillsammans med kollegor kommer du vara en del av kulturskolans verksamheter "Kultur i förskolan" och "Kultur i skolan" där ni tillsammans med eleverna gör en mindre föreställning/framträdande varje termin. Som danspedagog kommer du också vara delaktig i kulturskolans verksamhetsöverskridande projekt som är tänkt att mynna ut i en föreställning vt-19. Du kommer också ha undervisning på Lindeskolans estetiska programs musik- och teaterföreställning.

Övrigt: Tidsbegränsad anställning under läsåret 2018/2019 med eventuell möjlighet till förlängning höstterminen 2019. Tillträde 2018-09-01 eller enligt övernskommelse. Tjänsten är på 100%.

..........................

Källa: Lediga jobb i Lindesbergs kommun >>