Kulturskolans Barnkör är en av många kurser som startar för terminen.

​Kulturskolan Garnalia välkomnar till ny kulturtermin

Nytt år och ny termin - och därmed nya möjligheter att ta del av det utbud av kurser som Lindesbergs kommuns kulturskola Garnalia erbjuder för alla barn och ungdomar. ”Hos oss kan du lära dig sjunga, spela instrument, spela teater, dansa eller lära dig olika former av bildskapande”, skriver kulturskolan på kommunens hemsida.

Kulturskolan Garnalia står för all musikundervisning i Lindesbergs kommunala grundskolor och samverkar även med gymnasiet.

Undervisningen sker både i grundskolans lokaler under dagtid men också i kulturskolans egna lokaler på Lindeskolan. Undervisningen sker enskilt eller i grupp beroende på elevens ålder och förutsättningar.

På grund- och fördjupningskurs erbjuds varje elev minst 27 lektioner per läsår. Vid dessa tillfällen kan konserter och projekt ingå. Vid terminsstart kontaktar våra lärare deltagarna för att komma överens om läsårets lektionstider.

”Kulturskolans verksamhet sker under ledning av utbildade och kompetenta lärare och vi ser fram emot att få följa våra elever under hela deras musikaliska och konstnärliga resa under sin skoltid. Välkommen till en mångsidig, spännande och kreativ verksamhet”, skriver kulturskolan.

Terminsavgifter på Kulturskolan Garnalia:

• Grundkurs 750 kr/termin
  • Fördjupningskurs 1 300 kr/termin