Kulturfestivalen 2017 i Oscarsparken blev en succé som nu återkommer på LindeDagen 16 maj.

​LindeDagen: Kulturskolan Garnalia bjuder in medverkande på kulturfestival

Kulturskolan Garnalia i Lindesberg ordnar även i år en kulturfestival som en del av LindeDagen - i år onsdag 16 maj kl 16-20. ”Förra årets kulturfestival i Oscarsparken blev en stor succé - nu gör vi om det på Loppholmarna”, förklarar Kulturskolan Garnalia som samtidigt bjuder in föreningar, grupper och andra kulturverksamheter att medverka.

Förra året hölls kulturfestivalen i Oscarsparken medan övriga kulturverksamheter presenterades på Sundsbron. I år kommer kulturen att samlas på Loppholmarna med två scener och en dansbana för musik och dans, ett tält för konst och gott om plats för utställare.

Kulturfestivalen under LindeDagen ger Kulturskolan Garnalia en unik möjlighet att presentera sin omfattande verksamhet - med allt från barnkörer till kulturaktiviteter för vuxna - på ett samlat sätt för en större och bredare publik under trivsamma former.

”LindeDagen är en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg - genom kulturfestivalen visar vi att Lindesberg har ett levande och brett kulturliv”, förklarar Klas Friman och Johan Wennman på Kulturskolan Garnalia.

I år vill de att kulturfestivalen på Loppholmarna blir en ännu större och bredare presentation av kulturlivet i Lindesberg. Därför inbjuds föreningar, grupper och andra kulturverksamheter att delta i kulturfestivalen - antingen på eller kring scenerna.

”Vi är öppna för alla förslag och idéer så att vi tillsammans kan göra kulturfestivalen till en bred och samlad marknadsföring av kulturlivet i Lindesbergs kommun”, säger Klas Friman (klas.friman@lindesberg.se tel 0733-563884) som är samordnare av kulturfestivalen.

Kulturfestivalen på LindeDagen 2017 bjöd på sång, musik och dans på två scener i Oscarsparken: Barnkör, Flöjt, Allspel, SFI sång, Musica Linde, Stråkstyrkan & Hux Flux, Gycklarna, Linde Junior Band & Linde Symphionic Band, Dans och Soulmill

…..

Kulturskolan Garnalia har ett brett utbud av kreativa verksamheter som riktar sig till barn, ungdomar och vuxna i Lindesbergs kommun. Kulturskolan har omkring 350 elever och för dem kan kulturskolan vara grunden för ett livslångt intresse för kultur och kreativitet.

LindeDagen 16 maj 2018 är en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg: ● som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i; ● som en attraktiv etableringskommun för företag; ● som ett attraktivt besöksmål. Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun inbjuds att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former som utställare på LindeDagen 16 maj 2018.

Kulturskolan Garnalia

LindeDagen

Det mesta av det bästa med Lindesberg www.lindedagen.se