​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med C’est la vie!

​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med C’est la vie!

Tisdag 8 oktober kl 19.00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio höstterminen på Folkets Hus Bio i Lindesberg med ”C’est la vie!” - en finstämd fransk komedi och feelgood-film som rekommenderas till alla som vill se något bra och roligt.

Tisdag 8 oktober kl 19.00: C’est la vie!

Regi: Olivier Nakache, Eric Toledano: Komedi Frankrike 2017 (117 min)

För brud och brudgum är det den viktigaste natten i deras liv. Men för cateringkillen Max, fotografen Guy och sångaren/underhållaren/DJ James är det en kväll precis som alla andra, likväl som för alla dem som jobbar bakom kulisserna i det extravaganta slottet strax utanför Paris. Pierre och Helena är ett av de par som bestämt sig för att fira sin kärleksförening på slottet. Självklart blir inte allt som de hade tänkt sig.

En fransk komedi av regissörerna Olivier Nakache och Éric Toledano, som är männen bakom succén ”En oväntad vänskap” från 2011. ”C’est la vie” - som i original heter ("Le sens de la fete", ungefär "meningen med festen") - är en finstämd fransk feelgood-film som rekommenderas till alla som vill se något bra och roligt. Det är snyggt, underhållande, härligt och lite smått inspirerande på sina håll.

Som medlem i Lindesbergs Filmstudio får du under höstterminen 2019 se dessa åtta filmer + ta med en gäst på EN valfri film under terminen.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se