Iranske regissören Asghar Farhadis senaste film "The Salesman" kretsar kring gifta det paret Ranaa (Taraneh Alidoosti) och Emad (Shahab Hosseini).

​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med ”The Salesman”

Tisdag 11 september kl 19:00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio höstterminen i Folkets Hus Bio med ”The Salesman” - en iransk film av Oscars-belönade Asghar Farhadi som blandar skickligt thriller, spänning och drama med komplexa frågor om etik och moral - missa den inte!

Tisdag 11 september kl 19.00: THE SALESMAN

Regi: Ashga Faradi. Drama/thriller Iran 2016. 2 tim 5 min

Emad och Rana tvingas raskt lämna sin bostad då ett närliggande renoveringsarbete äventyrar deras säkerhet. De flyttar in i en tillfällig lägenhet i Teherans centrala delar. En incident kopplad till lägenhetens förra ägare kommer nu dramatiskt att förändra det unga parets liv.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Hösten 2018 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor. Ger tillträde till 7 filmstudiofilmer + 1 finsk extrafilm. Ungdom t o m 25 år alt vuxenstuderande betalar 150 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580 (ange namn, adress + ev. e-post) - i andra hand vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se