​Lindesbergs Filmstudio presenterar ”Human Flow”

Torsdag 26 april visar Lindesbergs Filmstudio ”Human Flow” av Ai Weiwei - en unik, konstnärlig inblick i vardagen för miljontals människor som flyr krig, förtryck och klimatkatastrofer. Filmen är den sista för terminen och visas på Folkets Hus Bio kl 19:00 - men kom gärna lite tidigare för en liten överraskning. meddelar Lindesbergs Filmstudio.

Torsdag 26 april kl 19.00: HUMAN FLOW
Dokumentär från USA 2017 (2 tim 2 min)

Över 65 miljoner människor runt om i världen har tvingats från sina hem för att undkomma hungersnöd, klimatförändringar och krig i de största mänskliga tvångsförflyttningarna sedan andra världskriget. Den världsberömde, politiske konstnären Ai Weiwei har under ett års tid rest runt i 23 länder för att möta människor på flykt. Resultatet är en unik, konstnärlig inblick i vardagen för miljontals människor som flyr krig, förtryck och klimatkatastrofer.

Lindesbergs Filmstudios program vårterminen 2018:

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform. Det innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud.

• Lindesberg

Lindesbergs Filmstudio