Rolf Karlsson - omvald som ordförande i Lindesbergs Fotoklubb. Foto: Rolf Karlsson (Bildmakarna)

​Lindesbergs Fotoklubb höll årsmöte och utsåg årets första månadsmästare

Rolf Karlsson blev omvald som ordförande och Henrik Andrén blev årets första månadsmästare när Lindesbergs Fotoklubb höll årets första månadsmöte som också var 70-årsjubilerande klubbens årsmöte.

Det blev omval på samtliga styrelseposter och Rolf Karlsson sitter kvar som ordförande ytterligare ett år. Övriga ledamöter: Vice ordförande/tävlingsledare: Anders Lindgren; Kassör: Bo Müller; Sekreterare: Gunnar Nilsson; Tävlingsledare: Carina Remröd och Henrik Andrén; Övrig ledamot: Margareta Nordahl.

Månadens bild. Foto: Henrik Andrén

Henrik Andrén blev årets första månadsmästare med bilden ovan. Temat var ”Kök”. Henriks bild är tagen för ganska länge sedan på film med klassiskt Tri-X korn och han vann en ”jordskredsseger” i omröstningen. Nästa månadstema blir ”Båt”.

”Vi förhandstittade på bildspelen till Vinterspår och kan konstatera att det blir ett omväxlande och intressant program som säkert kommer att uppskattas av publiken. Vinterspår arrangeras helgen 3-4 februari. Lindesbergs Fotoklubb är som vanligt i Folkets Hus Bio”, skriver klubben på lindesbergsfotoklubb.se

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se