​Lindesbergs Konstförening presenterar ”Försmak av Vinterspår”

​Lindesbergs Konstförening presenterar ”Försmak av Vinterspår”

Lördag 18 janarui kl 12-14 är det vernissage för ”Försmak av Vinterspår” - en samlingsutställning på Lindesbergs Stadsbibliotek med alster och smakprov på vad som kommer att kunna upplevas under Vinterspår 1-2 februari.

”Försmak av Vinterspår” arrangeras av Lindesbergs Konstförening och pågår till och med 2 februari under bibliotekets öppettider - måndag, tisdag, onsdag 10-19, torsdag 10-17, fredag 10-18 och lördag 10-14.

Vinterspår är ett kulturevenemang som startades 2008 på initiativ av Lindesbergs Konstförening. Sedan dess har Vinterspår utvecklats till ett av kommunens största kulturevenemang, med över hundra deltagare och tusentals besökare varje år.

”Syftet med Vinterspår är att erbjuda en mötesplats för det oväntade. En plats för reflektion och upplevelser - men också en plats för utbyten och samtal. Det är en experimentyta för nya möten mellan olika konst- och hantverksuttryck och nya arbetssätt”, enligt programförklaringen.

Helena Falknäs och Rainer Hickisch (Lindesbergs Konstförening)

”Försmak av Vinterspår” är en samlingsutställning på Lindesbergs Stadsbibliotek (Konstrummet) där alla som deltar i Vinterspår visar ett alster eller smakprov på vad som kommer att upplevas under Vinterspår. Årets Vinterspår har 136 evenemang på 40 platser över hela Lindesbergs kommun - från Ramsberg i norr till Orrkilen i söder.

Vinterspår arrangeras av Lindesbergs kommuns kulturenhet, Lindesbergs Konstförening, Studieförbundet Vuxenskolan, ABF och Sensus.

Amelie Boson och andra medlemmar i Lindesbergs Konstförening har deltagit i hängningen av Försmak till Vinterspår...

Lindesbergs Konstförening