​Premiärdags för teatervandringen "Vågspel" i Lindesberg

​Premiärdags för teatervandringen "Vågspel" i Lindesberg

Fredag 26 juni kl 18:00 är det premiär för ”Vågspel” - en teatervandring med äventyrlig ton som kommer att framföras i skogen vid Parkudden i Lindesberg 26 juni-4 juli. Åtta ungdomar är med i föreställningen och de tar dig med på ett äventyr som är specialanpassad för den rådande situationen - det går utmärkt att hålla avstånd till varandra.

Föreställningen kommer att innehålla sång, spänning och mystik. Du får träffa underliga figurer och mystiska väsen. När faror lurar kommer publiken att ha en avgörande roll.

Föreställningen är möjlig tack vare Region Örebro län som anställer ungdomar som feriepraktikanter för att jobba med kultur under tre veckor.

Teaterprojektet i Lindesberg är ett samarbete mellan Örebro läns bildningsförbund, Region Örebro län, Lindesbergs kommun, Bergslagens Spektakelteater och restaurangen ”Krydda”. Örebro läns bildningsförbunds amatörteaterkonsulenter, Tina Ruth och Stefan Jansson, leder arbetet och regisserar föreställningen.

Biljetter kan köpas på Lindesbergs bibliotek. Var gärna ute i god tid, då det endast får komma 20 personer per föreställning. Endast förköp.

Offentliga föreställningar: Fredag 25 juni kl 18; Lördag 27 juni kl 14:00 och 16:00; Fredag 3 juli kl 16:00 och 18:00; Lördag 4 juli kl 14:00.

Plats: Föreställningen startar vid parkeringen för Parkudden vid Torphyttebäcken, där vandringsleden Lindessjön runt startar.

Åldersrekommendation: Familjeföreställning från 7 år och uppåt

Kostnad: 100 kronor vuxen, 60 kronor barn/ungdom upp till 18 år

Handikappanpassning: Rullstol och rullator kan vara lite svårframkomligt vissa sträckor. Hör av dig i god tid innan.

Bergslagens Spektakelteater

Amatörteaterförening i Lindesberg