​Sören Klingnéus föreläser om "Ryttare och soldater i släkten - de militära källorna berättar"

Nyhet   •   Okt 09, 2018 08:00 CEST

Höstens föreläsare: Kalle Bäck, Sören Klingnéus och Ann-Charlotte Laudon-Tegerhult

Tisdag 16 oktober kl 19:00 föreläser Sören Klingnéus, lektor i historia vid Örebro universitet, om "Ryttare och soldater i släkten - de militära källorna berättar" på Lindesbergs stadsbibliotek. Föreläsningen arrangeras av Linde Bergslags Släktforskarförening och är öppna för alla intresserade. Entré 20 kronor.

Linde Bergslags Släktforskarförening är en förening som tillvaratar medlemmarnas intresse för släkt-, folkliv- och bygdeforskning om vår bygd och dess invånare i svunnen tid.

Föreningen bjuder in till tre föreläsningar på Lindesbergs stadsbibliotek hösten 2018 med den andra föreläsningen tisdag 16 oktober då Sören Klingnéus föreläser om "Ryttare och soldater i släkten - de militära källorna berättar”.

Sören Klingnéus är lektor i historia vid Örebro universitet och en omtyckt och mycket uppskattad föreläsare med en bred kunskap om historia och inte minst om Bergslagens historia. Sören är välkänd från de lokalhistoriska seminarierna i Örebro med militärhistoria som specialämne.