​Sommarkväll i Ullersäter med Stiko Per Larsson

Nyhet   •   Aug 09, 2018 10:00 CEST

Stiko Per Larsson gästar Ullergården

Fredag 31 augusti kl 19.00 bjuder Ullersäters Bygdegårdsförening in till Sommarkväll i byn på Ullergården med Stiko Per Larsson.

Med rötterna i Insjön, Dalarna har Stiko Per Larsson sedan debutalbumet ”Flyktsagor” 2008 sakta, tålmodigt och envist byggt upp en växande publik över hela landet. Stiko Per är en sjungande låtskrivare, vars musik är sprungen ur den akustiska rocken, färgad med en smula folktradition. Texterna vill fånga det vackra i det enkla. En unik röst, historier och sånger om kärlek, kamratskap i ett land som fanns alldeles nyss och vår strävan framåt. 2018 var han med i melodifestivalen och blev då känd för en bredare publik.

• När: Fredag 31 augusti kl 19.00
  • Var: Bygdegården Ullergården, Ullersäter
  • Biljetter: Pris 120 kr vuxna, 60 kr barn 6-18 år bokas via formulär på ullergarden.se eller via Kjell-Åke Wijk 070-723 61 67. Förhandsbetalning kan ske via Bankgiro 856-9907 eller Swish nummer 1236 8052 20. Arrangörerna föredrar förhandsbetalning men betalning kan även ske på plats.
  • Läs mer om Ullersäters Bygdegårdsförening på ullergarden.se >>