Teater, musik och mycket konst på Vinterspår i Frövifors Pappersbruksmuseum

Teater, musik och mycket konst på Vinterspår i Frövifors Pappersbruksmuseum

Årets Vinterspår hålls 4 och 5 februari kl 10.00-16.00. På Frövifors Pappersbruksmuseum samlas ett 20-tal utställare som bjuder på allt från hantverk, bilder, skulptur, fotografi och musik. Dessutom spelas Shakespeares ”Stormen” på lördagen kl 17.00. I galleriet erbjuds barn att prova på luffarslöjd, i museets café säljs fika och varm korv.

Detta händer på Frövifors Pappersbruksmuseum under Vinterspår 4-5 februari:

84. Stormen: Riksteatern och Örebro länsteater presenterar ”Stormen” av William Shakespeare. Lör 16.00 – konsert Frövi Musikkår. Lör 17.00 – föreställningen börjar. Pågår i 2,5 timma inkl. paus. Entré (inkl. fika) 150 kr. Biljettförsäljning: Frövifors Pappersbrukmuseum 0581-372 09, Ica Supermarket Näsbyhallen, Lindesberg Bibliotek

85. Anders Wallén: Fotografiska bilder. Försäljning av bilder, böcker och cd-skivor. Spelar 13.00 och 15.00. Entrébyggnaden

86. Frövifors Musikkår: Musikunderhållning – Frövifors Musikkår startade vid pappersbruket år 1905 som en mässingssextett med bidrag från bruket till instrumentinköp. Numera är den utökad till 14 musiker.Vi kommer att underhålla med lättsam musik från början av förra seklet till nutid. Lördag 16.00-16.45. Entrébyggnaden

87. Agneta Karlsson: Har du inte läst de populärhistoriska böckerna från 1700-talet, så ta chansen nu, du kommer inte att ångra dig.

88. Andrea Behmrell: Fotografier från Båstnäs bilkyrkogård. Är det konst och kultur eller miljöförstöring? Det kan man undra. I alla fall så var det spännande att åka till Värmlands urskogar och fotografera gamla bilar från krigsslutet som naturen har ätit upp. Rost, krom och mossa i en salig blandning utlovas.

89. Annie Spiridon: Konstnär – teknik: akvarell och tuschpenna.

90. Bo Norrby: Stenkul. Fåglar och andra saker och ting tillverkade av sten och stål. Rostfritt eller rostigt. Gubbar, blommor, smycken m.m. gjorda av bestick.

91. Brittmari Zaunschirm: Har provat ett nytt spår: grafik. Några akvareller visas också.

92. Eddy Arthursson: Mera närtaget. Bilder på djur och natur tagna i närområdet, men många av bilderna går också mycket nära motivet. Ett försök att fånga färg och form i det som finns runtomkring oss.

93. Eleonor Lundin Johansson. Syr cape och väskor i vadmal. Målar abstrakt i akryl.

94. Elina Viitala: Perfect? No. Beautiful? Yes. När man är naken visar man delar av sig själv som man är osäker på, men även om man har saker man inte gillar med sig själv så är man ändå vacker!

95. Emelie Söderberg: Fotografi.

96. Håkan Johansson: Akvarell och träslöjd.

97. Inger Karlsson & Annika Johansson: Silversmide. Handgjorda silversmycken.

98. Jonas Petersson: Naturligt!

99. Kristina Rosenbecker: Jag tycker om att måla i starka dominerande olje färger. Jag började måla 1998, mina bilder har varit på utställningar i Sverige, Tyskland, Frankrike och USA.

100. Samuel Blixt: Fotografier. 17-årig fotograf som mest ägnar sig åt naturfotografering men även annat, till exempel övergivna platser.

101. Siv Wallberg: Återbruksdesign, tillverkar smycken av gamla silverbestick, pärlsmycken.

102. Åsa Nordström: Luffarslöjd. Barnaktivitet: Prova på luffarslöjd och pärlor.