Upptaktsmöte inför Vinterspår 2017 i Lindesberg

Upptaktsmöte inför Vinterspår 2017 i Lindesberg

Vinterspår - som startades 2008 på initiativ av Lindesbergs Konstförening - är nu kommunens i särklass största kulturevenemang med över hundra deltagare och tusentals besökare varje år. Måndag 26 september är det dags för årets första upptaktsmöte inför Vinterspår 2017.

Vinterspår 2017 äger rum 4-5 februari kl. 10-16. Redan lördag den 21 januari öppnar utställningen Försmak av Vinterspår i Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek.

Gamla och nya deltagare hälsas välkomna till ett första upptaktsmöte måndag 26 september kl 18.00 på Lindesbergs stadsbibliotek. Stoppdatum för anmälningar är 30 oktober.

Syftet med mötena är att alla utövare ska få möta varandra och kanske hitta nya samarbetsmöjligheter och utställningsplatser. Vinterspår vänder sig till professionella utövare och amatörer inom alla kulturområden.

”Det börjar närma sig 10-årsjubileum, ett år kvar. I år hoppas vi på spännande möten mellan olika kulturyttringar, på platser som inbjuder besökarna till nya upptäckter. Det som gör Vinterspår unikt är vidden av kulturupplevelser och att det är öppet för alla att delta. Kanske är det dags för dig att vara med...", hälsar Sara Sporre - kultursekreterare i Lindesbergs kommun.

Vinterspår är ett kulturevenemang som startades 2008 på initiativ av Lindesbergs Konstförening. Sedan dess har Vinterspår utvecklats till kommunens i särklass största kulturevenemang med över hundra deltagare och tusentals besökare varje år.

Lindesbergs Konstförening