Vårterminens teaterprogram i Lindesberg

Vårterminens teaterprogram i Lindesberg

Bilden: Talley’s Folley med Teater C ges 2 mars i Lindesberg.

Lindesbergs Riksteaterförening arrangerar två föreställningar - Talley’s Folley med Teater C (2 mars) och Kality med journalisten Martin Schibbye (26 april) - och en teaterresa till Stockholm (6 maj) tillsammans med Lindesbergs Konstförening.

TALLEY´S FOLLEY med Teater C

• Torsdag 2 mars kl 19.00
  • Plats: Folkets Hus Teater, Lindesberg
  • Medverkande: Mats Tielman Lindberg, Andrea Geurtsen
  • Speltid: 1 tim 20 min

Det är den 4 juli 1944. I ett gammalt fallfärdigt viktorianskt båthus, oönskat och bortglömt precis som våra två huvudpersoner, utvecklas en lågmält rolig och rörande kärlekshistoria. Talley’s Folley är en hoppfull pjäs om det omaka kärleksparet Matt Friedman och Sally Talley. De har inte setts på ett år men möts nu i skymningen nere vid Missouri River och vad som följer är ett romantiskt drama där skuggan av det pågående kriget, smärtsamma minnen av flykt och gamla familjehemligheter gör det svårt för dem att närma sig varandra..

...................................

KALITY: Journalisten MARTIN SCHIBBYE (Riksteatern)

• Onsdag 26 april kl 19.00
  • Plats: Lindesberg - meddelas senare
  • På scenen: Martin Schibbye, David Lenneman, Angelica Radvolt och en lokalt medverkande.
  • Speltid: 1 tim

Det fria ordet är under attack. Över hela världen fängslas journalister i en aldrig tidigare skådad skala. MARTIN SCHIBBYE, journalist, spärrades tillsammans med fotografen Johan Persson in i Kality-fängelset i Etiopien. De släpptes efter 438 dagar tack vare internationella påtryckningar och stora diplomatiska ansträngningar. Sedan de blivit fria har Martin Schibbye arbetat oförtröttligt för att de andra journalister som fängslats ska få sina röster och berättelser hörda. KALITY är en samling sanna vittnesmål och berättelser om att bli fängslad för sitt skrivande och de konsekvenser det får; psykiskt, fysiskt och socialt. Samarrangemang med Amnesty International, Lindesberg.

TEATERRESA till Stockholm Lördag 6 maj

• Information om föreställning, tid för avfärd, hemkomst och anmälan meddelas senare.

Teaterresan arrangeras tillsammans med Lindesbergs Konstförening

BILJETTPRISER

• TALLEY´S FOLLEY: Ordinarie 200 kr. Medlem 150 kr. Ungdom t o m 26 år samt vuxenstud 100 kr.
  • KALITY: Ordinarie 150 kr. Medlem 100 kr. Ungdom t o m 26 år samt vuxenstud 50 kr.
  • Förköp Lindesbergs stadsbibliotek 0581-81140

ERBJUDANDE till medlemmar: Genom att köpa abonnemangskort får medlemmar i Lindesbergs Riksteaterförening se Talley´s Folley och Kality för 200 kronor. Köps på Lindesbergs stadsbibliotek.

DU SOM ÄNNU INTE BLIVIT MEDLEM: Man behöver inte vara medlem för att se de föreställningar Lindesbergs Riksteaterförening arrangerar MEN ett medlemskap/scenpass ger dig rabatter till teatrar både i Lindesberg och runt om i landet plus en hel del annat. Teckna medlemskap www.riksteatern.se/bli-medlem

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats