Bild ur årets programbroschyr för Vinterspår som nu är klar.

​Vinterspår firar 10 år på temat Eld, Luft och Vatten

Vinterspår - Lindesbergs största kulturevenemang - firar 10 år och presenterar helgen 3-4 februari närmare 150 programpunkter över hela Lindesbergs kommun - från Löa och Ramsberg i norr till Fellingsbro i söder.

I år är det 10 år sedan Vinterspår startades på initiativ av Lindesbergs Konstförening i samarbete med dåvarande kultur- och fritidsförvaltningen i Lindesbergs kommun.

”Inte visst vi då att det skulle hålla på i tio år och samla så många olika konstformer och människor”, skriver arrangerande kulturenheten inom tillväxtförvaltningen i årets programbroschyr för Vinterspår som nu är klar.

Konstföreningen firar med evenemang i Oscarsparken och Café Oscar

Lindesbergs Konstförening firar Vinterspår med att skapa konstverk på temat eld, luft och vatten i Oscarsparken i Lindesberg: Program lördag 3 februari 12.00-22.00: På Café Oscar serveras fika under dagen och mat under kvällen. Kl 15.00-17.00 underhåller Tre Gubbar med jazz på Café Oscar. Kl 18.30 blir det Konstevent Eld & Ljus - och därefter efterfest med musik och poesi.

Samla stämplar under Vinterspår och delta i utlottningen av kultur

Upplev Lindesbergs breda och levande kulturutbud i vinterskrud under Vinterspår. Besök minst fem utställare på minst tre olika platser. Samla stämplar/signaturer från utställarna (talong finns i programbroschyren). Fyll i och lämna in talongen på Lindesbergs Stadsbibliotek, Stripa besökscentrum eller Frövifors Pappersbruksmuseum under Vinterspårshelgen - eller senast tisdag 6 februari på Stadsbiblioteket.

Försmak av Vinterspår redan från 20 januari

Försmak av Vinterspår är en egen utställning värd att besöka på Lindesbergs Stadsbibliotek. Alla som deltar i Vinterspår visar ett alster eller smakprov på vad som kommer att visas eller upplevas under Vinterspår 2018. Utställningen arrangeras av Lindesbergs Konstförening och pågår till och med 4 februari med vernissage lördag 20 januari kl 12.00-14.00.

Lindesbergs Konstförening