Inbjudan till öppna informationsmöten inför Lindessjön Runt Dagen

Inbjudan till öppna informationsmöten inför Lindessjön Runt Dagen

Med 11 medarrangörer och över 120 utställare kommer Lindessjön Runt Dagen på onsdag 11 maj att locka många besökare till Lindesberg. Lindesbergs Rotaryklubb inbjuder därför alla berörda medarrangörer, utställare och övrigt intresserade till öppna informationsmöten måndag 9 maj inför Lindessjön Runt Dagen.

När: Måndag 9 maj 2016:

• Kl 11-12: Primärt för medarrangörer (ansvariga för stämpelstationer och andra kringaktivteter under dagen) men öppet för alla utställare och övrigt intresserade - ingen föranmälan behövs.
  • Kl 12-13: Ordinarie lunchmöte för Rotary med allmän information om Lindessjön Runt Dagen - ingen föranmälan behövs (hämta och betala lunchen i matsalen och ta med den upp till festsalen).
  • Kl 19-20: Allmän information om Lindessjön Runt Dagen för alla intresserade - föranmälan behövs senast 9 maj kl 10 till svencarlsson@telia.com.

Var: Lindesbergs Stadshotell (festsalen).

........................................................

Lindessjön Runt Dagen 11 maj kl 16-20

Gå Lindessjön Runt och lär känna över 120 företag föreningar, offentlig service och andra verksamheter som håller Lindesberg i rörelse. Få motion, njut av naturen, samla stämplar på startkort och delta i utlottningen av priser.

Var med och invig årets nyheter efter Lindessjön Runt-leden: ”Skådeplatsen” vid Torphyttebäcken (kl 16.00) och ”Lindessjöns Utegym” vid Arenan (kl 16.30). Tillsammans vidareutvecklar vi Lindessjön Runt som en tillgång för invånarna i kommunen och en attraktion för våra besökare.

Sugen på att jobba och bo i Lindesberg? Besök vår JOBB & BO-mässa i Lindesberg Arena och lär känna dina utvecklingsmöjligheter i Lindesberg. Ta gärna tåget eller bussen till Lindesberg och upptäck våra goda pendlingsmöjligheter för både inflyttare och inpendlare.

Välkomna till Lindesberg - Bergslagens själ

........................................................

Tillsammans bidrar vi till att hålla Lindesberg i rörelse

Lindessjön Runt Dagen 2016 arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb tillsammans med Lindesbergs kommun (Tillväxtförvaltningen), Region Örebro län (Lindesbergs lasarett), Företagarna, Linde City, Lions Club Lindesberg, Lindeskolans Idrottscollege, Nätverket Lindekultur och Friluftsfrämjandet. Samtidigt kompletteras evenemanget med en JOBB & BO-mässa i samarbete med Arbetsförmedlingen, Lindesbergs kommun och Region Örebro län. För regional marknadsföring av evenemanget samarbetar vi med Nerikes Allehanda. Tillsammans bidrar vi alla till att göra Lindesberg ännu mer attraktiv att bo, verka och leva i – tack vare framgångsrikt näringsliv, brett och aktivt föreningsliv, bra skolor och offentlig service.