LindeDagen bjuder in utställare som vill visa "det bästa med Lindesberg"

LindeDagen bjuder in utställare som vill visa "det bästa med Lindesberg"

Bilden: LindeDagen har nu en egen webbplats - www.lindedagen.se - som börjar ta form inför den officiellla lanseringen i februari 2017.

LindeDagen - en bred och gemensam marknadsföring av "det mesta av det bästa med Lindesberg" - bjuder nu in utställare som vill bidra till detta samtidigt som det är en unik möjlighet för utställarna att presentera sig för nya målgrupper under trivsamma former.

Lindesbergs Rotaryklubb gjorde det 2015 och 2016 som Lindessjön Runt Dagen. Klubben gör det igen onsdag 10 maj 2017 som LindeDagen - en bred och gemensam marknadsföring av "det mesta av det bästa med Lindesberg": ● som en attraktiv kommun att jobba, leva, bo och verka i; ● som en attraktiv etableringskommun för företag; ● som ett attraktivt besöksmål.

LindeDagen har samma syften, målgrupper och upplägg som Lindessjön Runt Dagen men med nytt namn och några andra nyheter för att utveckla evenemanget till en bred och gemensam marknadsföring av hela Lindesbergs kommun – inte bara Lindessjön Runt.

Ytterst handlar det om att sprida kunskap om vad som finns och stolthet över detta bland invånarna i Lindesbergs kommun. Samtidigt vill LindeDagen locka både inpendlare och besökare att lära känna "det bästa med Lindesberg" inom ett antal profilområden - från boende, näringsliv och pendlingsmöjligheter till skolor, vård och ett rikt föreningsliv.

"Lindesberg har en unik bredd som vi gärna vill marknadsföra även utanför kommunen - därför satsar vi extra mycket på marknadsföring i både regionala och interregionala mediekanaler", förklarar Sven Carlsson (Lindesbergs Rotaryklubb) som är projektledare för LindeDagen.

Måndag 23 januari har Lindesbergs Rotaryklubb öppet lunchmöte på Lindesbergs Stadshotell om LindeDagen för alla som vill veta mera - kl 12.00: lunch; kl 12.30: information om LindeDagen; kl 13.00: frågor och svar om evenemanget.

..................................................

INBJUDAN TILL UTSTÄLLARE

Företag, föreningar och offentliga verksamheter (som bidrar till att hålla Lindesberg i rörelse) erbjuds en unik möjlighet att presentera sig för nya målgrupper: ● under trivsamma former på LindeDagen 10 maj kl 16-20; ● genom en samlad översikt på webbplatsen lindedagen.se om det mesta av det bästa med Lindesberg (se nedan vilka profilområden som presenteras).

DET MESTA AV DET BÄSTA MED LINDESBERG - PÅ LINDEDAGEN

Utställning: Merparten av besökarna 2015 och 2016 gick aldrig runt hela Lindessjön – och missade därför en del utställare. LindeDagen 2017 koncentrerar alla utställarna till Strandpromenaden, Loppholmarna och Lindeskolan. Läs mer >>

Seminarier: LindeDagen 2017 kompletteras med seminarier under dagen om möjligheterna att utveckla Lindesberg liksom att utvecklas i Lindesberg. Seminarierna hålls i anslutning till LindeMässan i Oscarsparken. Läs mer >>

Friskvård: LindeDagen är en friskvårds-satsning som erbjuder alla som går Lindessjön Runt extra bonus-belöningar efter vandringsleden. Samtidigt erbjuds en rad andra motionsaktiviteter efter leden. Läs mer >>

DET MESTA AV DET BÄSTA MED LINDESBERG - PÅ WEBBEN

VAD är viktigt för dig? Vad gör en plats attraktiv att jobba, leva, bo och verka i? LindeDagen är en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg! Välj själv nedan vilket eller vilka områden som är viktiga för dig - och se vad Lindesberg kan erbjuda inom dessa profilområden (sidorna tar form efter hand):

• BO - presenteras av LIBO
  • JOBBA - presenteras av Arbetsförmedlingen
  • PENDLA -
  • SKOLA & UTBILDNING -
  • VÅRD & OMSORG -
  • IDÉBURET - presenteras av Lindesbergs Rotaryklubb
  • FÖRETAG & INDUSTRI - presenteras av Företagarna Bergslagen
  • HANDEL & SERVICE -
  • TURISM -
  • IDROTT -
  • KULTUR - presenteras av Nätverket Lindekultur >>
  • NATUR -

TIPSTÄVLING OM LINDESBERG

För att ytterligare sprida kunskap och kännedom om Lindesberg bjuder LindeDagen i år in till en tipstävling: "Vad vet du om Lindesberg? Testa dina kunskaper och delta i utlottningen av en Lära-Känna-Lindesberg-helg".

• Vinstchans 1: Tipstävling för alla deltagare under LindeDagen 10 maj – Linde-paket med inriktning på att lära känna och upptäcka vad som finns att göra i Lindesberg.
  • Vinstchans 2: Utlottning bland alla som går Lindessjön Runt – Linde-paket med inriktning på frisk- och hälsovård som finns i Lindesberg.
  • Vinstchans 3: Webbaserad tipstävling för alla som vill tävla med inte kan delta på LindeDagen – Linde-paket med inriktning på att få besökare att komma till Lindesberg.

INBJUDAN TILL UTSTÄLLARE

Välkomna att vara med och bidra till en bred och gemensam marknadsföring av Lindesberg.

Detta erbjuder vi våra utställare:

• Företag och andra kommersiella verksamheter betalar en avgift på minst 3.000 kr som sponsorbidrag.
  • Föreningar och andra ideella verksamhet deltar kostnadsfritt - men alla som vill får givetvis bidra med sponsorbidrag.
  • Offentliga verksamheter deltar enligt överenskommelse med projektledningen.
  • Vi och våra medarrangörer svarar för samordning och gemensam marknadsföring av evenemanget och hantering av ”tipskuponger” för alla som vill delta i utlottning av priser.
  • Vi erbjuder er en "monterplats" på lämplig plats och yta efter Lindessjön Runt-leden - om möjligt efter era önskemål som ni anger vid anmälan.

Detta förväntar vi oss av våra utställare:

• Ni svarar för allt praktiskt kring er ”monterplats” - dvs stolar, bord, material, el, vatten etc som ni behöver inklusive eventuella specialtillstånd om så behövs (ange gärna i er anmälan om ni avser att göra något som kan tänkas kräva specialtillstånd).
  • Ni svarar för att er ”monterplats” är iordningsställd och bemannad under evenemangstiden - onsdag 10 maj kl 16:00 - 20:00. Platsen disponeras av er från kl 12:00 till kl 24:00 samma dag. OBS att platsen ska vara städad och iordningsställd när ni lämnar den. Om så inte är fallet kan extra städavgift komma att debiteras er.
  • Försäljning av relevanta varor och tjänster är tillåten (exempelvis medlemskap eller annat i en förening) men övrig försäljning och insamling av pengar bör undvikas. Kontakta gärna projektledningen för mer information.
  • Bemanna gärna era ”monterplatser” så att alla berörda får möjlighet att ta del av andra verksamheter efter Lindessjön Runt. Vad ni gör vet ni säkert redan - ta därför chansen att lära känna andra verksamheter. Och kanske hitta nya samarbetsmöjligheter.
  • I övrigt är det sunt förnuft som gäller för att evenemanget ska bli så trevligt och lyckat som möjligt.