Lindesbergs kommun bjuder på bussresor till Lindessjön Runt Dagen

Lindesbergs kommun bjuder på bussresor till Lindessjön Runt Dagen

Lindessjön Runt Dagen (11 maj) erbjuder unika möjligheter att lära känna mer än 120 företag, föreningar och offentliga verksamheter i Lindesberg. Denna möjlighet vill Lindesbergs kommun nu erbjuda fler kommuninvånare genom att bjuda alla intresserade på gratis bussresa till och från orter i hela kommunen.

Planerade bussturer onsdag 11 maj 2016:

• Från Fellingsbro station (15.45) via Båtshagen (16.05), Frövi station (16.10) och Vedevåg (16.20) till Lindesberg (16.30).
  • Från Stråssa gamla skola (15.50) via Storå (16.10) och Guldsmedshyttan (16.15) till Lindesberg (16.30).
  • Från Allmänningbo (15.50) via Gusselby (16.20) till Lindesberg (16.30).
  • Alla bussar går tillbaka 19.00 från Lindesberg Arena.

Anmälan för att åka buss gratis görs på sidan www.lindesberg.se/grabu senast onsdag 4 maj 2016.

"Kan bidra till integrationen"

"Lindessjön Runt Dagen är ett mycket bra tillfälle att visa upp Lindesberg, Lindessjön, våra företag och föreningar även för våra nya kommuninvånare - därför ser vi dessa bussresor som en möjlighet till integration", säger Åsa Viggeborn - integrationskoordinator i Lindesbergs kommun.

"Genom att bjuda in våra nya kommuninvånare till detta evenemang skapar vi samtidigt möjligheten för företag, föreningar och andra verksamheter - liksom för alla enskilda lindesbergare - att skapa nya kontakter som bidrar till integrationen", säger Björn Tengelin i Lindesbergs Rotaryklubb.

Lindesbergs Rotaryklubb har därför tagit initiativet till en kontaktskapande aktivitet under Lindessjön Runt Dagen:

....................................................

För mer information:

Åsa Viggeborn: Integrationskoordinator, Lindesbergs kommun | 0581-811 01 | asa.viggeborn@lindesberg.se

Björn Tengelin: Lindesbergs Rotaryklubb | 019-611 91 38 | bjorn.tengelin@norconsult.com

....................................................

Lindessjön Runt Dagen onsdag 11 maj 2016 kl 16-20: Gå Lindessjön Runt och lär känna över 120 företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter som håller Lindesberg i rörelse. Få motion, njut av naturen, samla stämplar på startkort och delta i utlottningen av priser. Lindessjön Runt Dagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb med stöd av flera medarrangörer: Lindesbergs kommun, Region Örebro län, Företagarna, Linde City, Lions, Lindeskolans Idrottscollege, Nätverket Lindekultur och Friluftsfrämjandet. Samtidigt kompletteras evenemanget med en JOBB & BO-mässa i samarbete med Arbetsförmedlingen, Lindesbergs kommun och Region Örebro län.