​Nyhetskanalen lindekultur.se slår nya rekord igen

Nätverket Lindekulturs nyhetskanal lindekultur.se fortsätter att göra kulturlivet i Lindesbergs kommun mer synligt både i och utanför kommunen. Under 2017 hade nyhetskanalen 151.389 visningar totalt - en ökning med 20 procent jämfört med 125.622 visningar för 2016. Och de flesta besökarna - omkring 75 procent - kommer fortfarande från orter utanför Lindesbergs kommun.

38.093 (25%) kom från andra platser på webben - framför allt via Facebook och Google. Nätverket Lindekultur har en egen Facebook-sida som följs av 344 personer - en ökning med 63% under 2017>>

63.291 (42%) kom från länkar i e-post: Nyheter via e-post går till 1.333 mottagare: 89 som följer Nätverket Lindekultur på Mynewsdesk; 94 till kontaktpersoner i alla som är med Nätverket Lindekultur; 66 till politiker i Lindesbergs kommun; 45 till mediekontakter; 1.039 till övriga mottagare av våra nyheter.

50.005 (33%) kom från bevakningar: Bevakningar går till alla som angett att de via Mynewsdesk vill ha nyheter som rör kultur och andra kulturrelaterade ämnen (för oss okänt antal).

Besökarna tittade i genomsnitt på 1,50 sidor under 1 minut 51 sekunder per besök på denna nyhetsplats.

Den geografiska spridningen av besökarna visar att omkring 25 procent kommer från Lindesbergs kommun - övriga 75 procent kommer från orter utanför Lindesberg med Stockholm (15 procent) och Örebro (14 procent) i topp.

.....

Webbplatsen lindekultur.se (c/o mynewsdesk.com) är en nyhets- och informationskanal för det mesta av det bästa med kulturen i Lindesberg:

• lindekultur.se är den mest kompletta nyhetskanalen för kulturen i Lindesberg - ingen annan nyhetskanal har så många nyheter om kulturen i Lindesberg som lindekultur.se.
  • lindekultur.se är den mest kompletta evenemangskalendern för kulturen i Lindesberg - ingen annan evenemangskalender har så många kulturevenemang i Lindesberg som lindekultur.se
  • lindekultur.se har kontaktuppgifter till alla som är med i Nätverket Lindekultur - för närvarande 88 kulturarenor, kulturföreningar/grupper och enskilda kulturaktörer.

Nätverket Lindekultur är ett ideellt och informellt nätverk av och med kulturella och kreativa verksamheter till stöd för och utveckling av kulturlivet i Lindesbergs kommun. Genom samverkan och samordning når vi samsyn kring att kulturen finns, kan och behövs för att utveckla Lindesberg:

• Kulturen finns: Genom marknadsföring gör vi kulturen mer synlig både i och utanför Lindesberg.
  • Kulturen kan: Genom dialogmöten hittar vi utvecklingsmöjligheter för kulturen i Lindesberg.
  • Kulturen behövs: Genom projekt visar vi att kulturen behövs för att utveckla Lindesberg.

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5.000 varumärken - bland annat Region Örebro län, Örebro universitet, Örebro kommun, Örebro länsteater - använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.

• Örebro

Nyhets- och informationskanal 070 5446232 lindekultur.se