10 nya medarbetare för bättre service och fler kontaktvägar

10 nya medarbetare för bättre service och fler kontaktvägar

I år står Kungälvsbostäder inför en stor organisationsförändring. Vi ska få 10 nya kollegor när vi tar över fastighetsskötseln i egen regi.

Den 24 februari godkände styrelsen förslaget på Kungälvsbostäders nya organisation. Nu har underlaget till förhandlingen med de fackliga organisationerna skickat iväg då förändringen även berör befintliga medarbetare. När denna är klar kommer de nya tjänsterna att utannonseras. Vi räknar med att anställa en drifttekniker och nio fastighetsvärdar.

Planeringen inför en ny organisation har pågått i flera år och syftet är först och främst att erbjuda våra hyresgäster bättre service. För att göra detta krävs en större närvaro och tillgänglighet ute i våra bostadsområden än vad vi hittills kunnat erbjuda och för att lyckas tror vi på fastighetsskötsel i egen regi.

Den nya organisationen

Förutom att ta över fastighetsskötseln i egen regi omstrukturerar vi övriga delar av organisationen. Vi kommer att skapa fyra avdelningar eller team; förvaltning, ekonomi, fastighetsutveckling samt kommunikation och marknad. Fastighetsutveckling kommer att arbeta med nyproduktion, stamrenoveringar och underhållsprojekt.

Förvaltningen arbetar med det löpande underhållet, de dagliga hyresgästkontakterna och felanmälan. En av förändringarna i den nya organisationen är att vi går från tre till två förvaltare med personalansvar för nio fastighetsvärdar och var sitt geografiskt område. Och det är här som de nya medarbetarna kommer att arbeta.

De nya tjänsterna planeras att utannonseras under slutet av april.