Ny marknads- och försäljningschef på Kungliga Operan

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2006 13:16 CET

Kungliga Operan vässar organisationen med global marknadschef från Absolut Vodka.

Michael Persson tillträder tjänsten som marknads- och försäljningschef vid Kungliga Operan. ”Vi måste synliggöra Operan som ett av Europas mest spännande operahus”, säger VD och teaterchef Anders Franzén.

– Operan står inför många spännande utmaningar. Till dem hör givetvis en modern och utåtriktad marknadsföring. Här kommer Michael att spela en avgörande roll, säger Franzén.

Michael har en gedigen marknadsförings- och kommunikationsbakgrund från företag som SAS, Thorn och Absolut Vodka. Under tio år inom SAS har Michael innehaft befattningar som ”Produktchef ombordförsäljning” och ”Brand Manager SAS” samt varit drivande vid ompositioneringen av varumärket SAS 1999. Michael Persson har senast varit global marknadschef för Absolut Vodka på V&S Absolut Spirits. I denna position har Michael haft ansvar för Absoluts varumärkes-, och produktutveckling samt drivit dess globala marknadsföring. ”Kungliga Operan är ett av Sveriges mest spännande och mest välkända varumärken. Det ska bli en glädje och utmaning att finna nya målgrupper samt att verka för att den fantastiska stolthet och kreativitet som finns innanför väggarna ännu bättre syns i marknadskommunikationen”, säger Michael Persson.

Michael Persson kommer att tillträda tjänsten 1 februari 2007.

Torbjörn Eriksson
presschef, Kungliga Operan