Kurser.se byter utseende

Efter elva år är tiden inne att ändra utseende på kurser.se. Designförändringarna kommer att synas över hela sajten och en ny logotyp gör också entré. Syftet med den nya designen är att göra det enklare för besökaren att använda söktjänsten och hitta fritidskurser.

Logotypen kommer att användas på alla marknader som ingår i EMG – Educations Media Group.

– Vi på EMG ansåg att de nuvarande logotyperna inte matchar vision och ambition av våra varumärken. De flesta av EMGs varumärken har enligt tidigare skapats i olika visuell riktning. Vi bestämde oss därför att gå vidare till något nytt där ambitionen var att skapa en enhetlig grafisk profil för att stärka uppfattningen och användarupplevelsen på sajterna. Vi tror att vi är ett socialt varumärke och att varje upplevelse med oss ska kännas varm, engagerande och givande. Varje varumärke ska hålla en känsla av positivitet, vitalitet och möjligheter. Varumärkena symboliserar numera en hybrid mellan kunskap och lärande, berättar Alexander Gabrielsson head of branding på EMG.

Nyfiken på det nya utseendet? Kolla här!