​LaddAlliansen är med när Göteborg satsar på elbussar

Västtrafik, som ansvarar för kollektivtrafiken i Göteborg, har som mål att all stadstrafik ska vara elektrifierad innan 2030 och nu meddelar LaddAlliansen att man på uppdrag av ABB ska installera högeffektsladdare i Göteborgsområdet. Beställningen omfattar ett flertal pantografladdare med tillhörande kraftförsörjning.

-LaddAlliansen är en trygg installationspartner med gedigen kompetens och erfarenhet.Tillsammans ser vi fram emot att bidra till en tyst och utsläppsfri kollektivtrafik, säger Mats Peterson, affärsområdeschef för ABB Electrification i Sverige.

I och med denna order kommer LaddAlliansen under hösten att installera laddinfrastruktur av ABB-fabrikat i såväl Göteborg som Jönköping.

-Även detta nya uppdrag ligger helt i linje med vår affärsidé och vi är glada över att vi bidrar till förutsättningarna för en hållbar kollektivtrafik, säger Henrik Holmér, VD för LaddAlliansen Nordic AB.

För ytterligare information;

Henrik Holmér, VD LaddAlliansen Nordic AB

henrik.holmer@lanordic.se +46 76 129 59 90

• Miljöpolitik

• abb
  • elbuss
  • kollektivtrafik
  • laddalliansen
  • laddinfrastruktur
  • pantografladdning
  • snabbladdning

LaddAlliansen Nordic AB erbjuder helhetslösningar inom området infrastruktur för laddning av eldrivna bussar och andra kommersiella elfordon. I erbjudandet ingår projektledning, leverans av nätstationer, ställverk, markskåp, laddare, batterilager samt installation, driftsättning och teknisk support av installerad utrustning.