Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder för tredje året i rad

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2018. För tredje året i rad toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med en kundnöjdhet på 71,3.

– Vi är oerhört stolta och glada över att ha Sveriges nöjdaste kunder för tredje året i rad. Det är ett fantastiskt kvitto på att våra höga ambitioner och vårt hårda arbete med att alltid sätta våra kunders behov i första rummet ger resultat. Nu ser vi framåt och satsar på ännu högre betyg från våra kunder nästa år, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Svenskt Kvalitetsindex har genomfört årliga undersökningar av mäklarbranschen sedan 2007. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0–100, där både köpare och säljare tillfrågas om bland annat lojalitet, service och prisvärdhet. De tillfrågade i årets undersökning ger Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en kundnöjdhet på 71,3. Det är att jämföra med branschen som helhet, där medelbetyget ligger på 66,5. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är därmed den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med.

– Vår affärsmodell går ut på att hjälpa till med samtliga delar av bostadsaffären, inte bara själva förmedlingen. Vi vill alltid vara en pålitlig och trygg aktör, och i kombination med vår stora lokala expertis hjälper vi folk att göra en bra affär. Våra fantastiska mäklare är en stor del av förklaringen till att vi fortsätter ha Sveriges nöjdaste kunder, säger Marcus Svanberg.

Om undersökningen
Svenskt Kvalitetsindex av mäklarbranschen genomfördes i maj 2018 med över 1000 intervjuer bland mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare. Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever kontakten med mäklare och deras tjänster. Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Läs mer om undersökningen här: http://www.kvalitetsindex.se/branschmatningar/fastighetsmaklare/

Michael Kempe, marknadschef
E-post: michael.kempe@lansfast.se

• undersökningar

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 160 bobutiker och 700 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2017 förmedlade företaget cirka 22 000 objekt till ett försäljningsvärde av 48,7 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.