Länsförsäkringar Fastighetsförmedling öppnar ny bobutik i Oskarshamn

Fredag den 16 mars öppnar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en ny bobutik i centrala Oskarshamn. I bobutiken kommer kunderna att kunna få hjälp med hela bostadsaffären, vilket omfattar allt från fastighetsförmedling och försäkringar till lånelöfte och bolån.

– Vår affärsmodell går ut på att hjälpa till med samtliga delar av bostadsaffären, inte bara själva förmedlingen. Efter en höst då den svenska bostadsmarknaden varit sval känns det extra kul att vi etablerar oss på ännu fler orter i Sverige, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

I butikerna hjälper Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kunden med hela bostadsaffären, vilket innebär allt från fastighetsförmedling och försäkringar till lånelöfte och bolån. Det är något som både köpare och säljare vinner på.

– För boende i Oskarshamnsområdet innebär det en trygghet att vi kan erbjuda en så gedigen helhetslösning. Att sälja och köpa bostad är ett stort steg i livet. Vår lokala kännedom i kombination med vår ansvarsförsäkring mot dolda fel minskar risken att göra en dålig affär, säger Anette Eliasson, fastighetsmäklare och ansvarig för den nya butiken tillsammans med Rickard Johansson och Ulf Sjöholm.

Den nya butiken ligger på Östra Torggatan 1 i Oskarshamn, och invigningen sker fredag den 16 mars klockan 13.00–16.00. Butiken är en i raden av flera tillväxtsatsningar som Länsförsäkringar Fastighetsförmedling gjort det senaste året. Bara under 2017 anställdes 166 nya medarbetare.

Anette Eliasson, fastighetsmäklare Oskarshamn
E-post: anette.eliasson@lansfast.se

Webb: www.lansfast.se

• bostad

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 160 bobutiker och 700 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2017 förmedlade företaget cirka 22 000 objekt till ett försäljningsvärde av 48,7 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.