Ny mäklare tror på fortsatt het bomarknad i Trosa

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har öppnat i Trosa. Den 11 juni slog Anders Liedholm upp dörrarna för den nya bobutiken på Västra Långgatan 20. En mäklare med lång erfarenhet som tror på fortsatt tillväxt i den populära skärgårdsidyllen.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är branschens snabbast växande mäklarkedja. I nuläget har företaget 158 bobutiker runtom i landet, varav fyra i Södermanland. Närheten till friluftsliv, stadspuls och ett gynnsamt företagsklimat har gjort att efterfrågan på lediga bostäder i Trosaregionen växt den senaste tiden. Med etableringen av den nya bobutiken är målsättningen att komma närmare kunderna och ännu bättre fungera som länk mellan Stockholm, Södertälje och Trosa.

– Vår kommun växer så det knakar just nu. Vi har stor inflyttning från både Stockholm och Södertälje där många är på jakt efter en något lugnare tillvaro med närhet till både natur och båtliv. Vagnhärad är ett bra exempel på just detta, där priserna samtidigt ligger något lägre jämfört med på många andra platser i området. Tack vare goda förbindelser med huvudstaden genom Trosabussen och den planerade byggnationen av Ostlänken är det därför här vi kommer att se den största prisökningen på bostäder framöver, säger Anders Liedholm franchisetagare och fastighetsmäklare i Trosa.

Anders Liedholm har arbetat som mäklare av såväl privatbostäder som tomter, lantbruk och kommersiella fastigheter i och omkring Södertälje i snart 20 år. Den 11 juni öppnade han den nya bobutiken på Västra Långgatan 20, som idag består av tre medarbetare. Samtliga mäklare kommer att vara verksamma i Trosa, Gnesta och Södertälje.

Anders Liedholm, franchisetagare och fastighetsmäklare i Trosa
Tel: 070-699 05 52E-post: anders.liedholm@lansfast.se

• Södermanland

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 158 bobutiker och 700 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2017.

Per Sangrud

Presskontakt PR- och kommunikationsansvarig 073-441 04 07