Patrik Wigelius tillträder som ny gymnasiechef för Realgymnasiet

Patrik Wigelius tillträder som ny gymnasiechef för Realgymnasiet

Patrik Wigelius tillträder tjänsten som gymnasiechef för Realgymnasiet den 1 maj. Patrik är utbildad naturbrukslärare och har sin bakgrund inom näringar som använder biologiska och naturgeografiska resurser på land och i vatten, exempelvis jordbruk, skogsbruk och fiskenäringen. De senaste 15 åren har han jobbat på olika positioner inom skolvärlden; som lärare, administratör och rektor. Sedan 2009 har han varit en del av koncernledningen på Praktiska Sverige AB där de huvudsakliga arbetsområdena har varit myndighets- och kvalitetsfrågor.

Jag trivs i en lärande miljö där människor utvecklas och driver verksamheten framåt. Lärande är en god förebild inom svensk skola och det ska blir mycket spännande att får vara en del av den fortsatta utvecklingen inom företaget, säger Patrik Wigelius.

Realgymnasiet fortsätter sin resa mot framtidens skola vilket innebär bibehållen satsning på hög kvalitet, goda elevresultat och att en hög andel av eleverna har sysselsättning efter examen. Skolan fortsätter också att utveckla nya program tillsammans med bransch, ett exempel är fordonsutbildningen med Mekonomen group.

Med den ambitionen som bakgrund är jag väldigt nöjd att Patrik med sin erfarenhet och kunskap valt att kliva ombord och anta utmaningen att tillsammans med oss utveckla svensk skola, säger Matthias Trygg, VD Lärande i Sverige AB.

Matthias Trygg, VD på Lärande i Sverige AB
E-post: matthias.trygg@larande.se

Lärande i Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom friskolemarknaden. Här arbetar våra medarbetare på Realgymnasiet och Erlaskolan som är en grundskola, med att skapa mer och bättre skola för alla våra elever. Vi startade det första Realgymnasiet 2003 och finns idag på 14 orter. Erlaskolan startades 2011 och har fyra skolor på tre orter.