Rättvis modeshow visar miljövänliga kläder

Second hand har aldrig varit så hett som nu. Den som vill vara både trendig och miljömedveten får veta hur under Fair fashion show där Realgymnasiets stylistelever medverkar.

Under Fair fashion show på Konstmuseet får besökarna tips och inspiration i hur de enkelt och billigt kan variera sin garderob. Då visar nämligen bland annat elever från Realgymnasiets utbildning Hår- och makeupstylist i Västerås upp hur en mix av gamla och nya plagg skapar unika och trendiga klädstilar.

Insläppet börjar klockan 18.00. Under kvällen blir det modeshow och efteråt kan den som vill köpa kläderna som visats upp. Man kan även få sina naglar lackade av stylisteleverna från Realgymnasiet.

Bakom den rättvisa modeshowen står Studentkollen. Förutom Realgymnasiet medverkar även bland andra Stadsmissionen, Röda korset och Gina tricot.

Mer information finns på Studentkollens Facebook: bit.ly/fairshow

Ann-Sofie Paulsson
E-post: ann-sofie.paulsson@realgymnasiet.se

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se och www.larande.se . Vi finns också på facebook , på instagram och på twitter.

Taggar

Lärandegruppen i Sverige AB med huvudkontor i Norrköping, är en av Sveriges största friskolekoncerner. Kärnan i gruppens verksamhet är att bedriva grundskola och gymnasium. I koncernen ingår Lärande i Sverige AB som driver Realgymnasiet och Erlaskolan, Lärande Partner i Östergötland AB, Magnetica Education och Cognita Fastigheter AB. Tillsammans vill vi vara stilbildare inom svensk skola.  Inom koncernen har vi dag cirka 850 medarbetare och driver 25 verksamheter varav tre förskolor, sju grundskolor och 15 gymnasieskolor i Sverige, från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Vårt gemensamma uppdrag är att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningar för att utvecklas under skoltiden och i framtiden. Eventuell vinst återinvesterar vi i våra verksamheter för att utveckla dem vidare. Det har resulterat i att vi har en stabil grund för tillväxt och ekonomi som skapar trygghet för våra elever, medarbetare och partners.För mer information om oss besök gärna Lärande, Realgymnasiet och Erlaskolan.