Balkong- och uteliv på Lagerhaus

Balkong- och uteliv på Lagerhaus

Inför årets varmare månader presenterar Lagerhaus ett sortiment som fungerar bra såväl på balkongen som i hemmet. Färgkartans bas består av oblekta toner som kompletteras med accentfärger i rött, rosa, mörkblått och grönt.  Till detta adderas råa metaller, t ex mässig och koppar.

I mitten av mars lyfts vårkänslan i hemmet med mer färg! Blommönster kombineras med grafiskt svart/vitt.  Metallerna är viktiga, liksom inslag av ”etnomönster”. Mixa och matcha!

På balkongen får vi den rätta känslan med härliga balkongmattor i 100% återvunnen plast. Vi planterar i snygga krukor med betongkänsla eller i klassiska metallkrukor.  En ljusslinga och ljuslyktor i mässing och glas skapar stämning till sommarkvällen.

Till utflykten packar vi ner en snygg picknickfilt och engångstallrikar i härliga mönster. Drycken serveras såklart i glasburk med lock och sugrör. En ny picknickservis i plast i härliga färger är pricken över i.

Under våren säger vi också hej till ananasen som får ta för sig på inredningen i hemmet. Vi hittar den nya ikonen på bl a kudde, ljuslykta och kökshandduk. Andra favoriter i vår är glasburkar i alla dess former; den lilla med lock och sugrör för dryck att ta med i farten samt den stora att använda som ljuslyktor, förvaring eller plantera blommor i.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 34 butiker och en växande e-handel i Sverige samt sju butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.