Sofia Wistam lanserar Mammasmycke

Nu släpper Sofia Wistam ett Mammahalsband och låter 100 kr per sålt smycke gå till Läkarmissionens arbete för utsatta mammor runt om i världen. Tanken är att man ska bli påmind om den stora kraften som moderskapet ger. – Det här smycket har jag tagit fram som en hyllning till alla oss fantastiska mammor, säger Sofia Wistam.

Genom sitt företag BySofiaWistam har tv-profilen Sofia Wistam designat de populära smyckesserierna Heartbeat och Circle of Life, med handgjorda halsband, armband och örhängen. Nu lanserar hon ett handgjort Mammahalsband med ringar som symboler för föräldraskapet.

– Att få följa sitt barns resa genom livet med utmaningar och kärlek är en stor gåva. Varje ring i halsbandet symboliserar ett nytt mirakel. Så ett barn, en ring. Själv har jag fyra barn och fyra ringar i mitt halsband, säger Sofia Wistam.

Under maj månad går 100 kr per sålt halsband till Läkarmissionen som bland annat arbetar med mammor i utsatthet världen över.

– Jag har rest med Läkarmissionen till både Sydafrika och Rumänien och sett hur deras arbete gör skillnad. Jag är glad att mitt smycke kan få vara med och bidra till att mammor får chans att förändra livet för sig och sina barn, säger Sofia.

På mors dag leder Sofia Wistam dessutom Läkarmissionens direktsända gala ”Mammagalan” tillsammans med Pernilla Wahlgren.

• Religion, tro

Läkarmissionen har sedan 1958 arbetat för att förändra framtiden för utsatta människor. 2017 gick runt 100 miljoner kronor till våra ändamål, främst hjälpinsatser i fyra världsdelar med tyngdpunkt på Afrika. Största delen av pengarna är gåvor från privatpersoner i Sverige. Vårt fokus ligger på att hjälpa människor att hjälpa sig själva att förändra sina livsvillkor. Därför har vi ett nära samarbete med lokala partners inom tre huvudområden: social omsorg, utbildning och självförsörjning. Läkarmissionen arbetar också med humanitärt bistånd.

Läs mer på www.lakarmissionen.se eller följ oss på facebook.com/Lakarmissionen.