Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se expanderar - Trosa får en lakritsbutik

Efter några framgångsrika år i Stockholm och på nätet expanderar nu Chokladbutiken.se och öppnar en ny butik, i Trosa där allting började en gång. Kl.12 torsdagen den 26 november slår Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se upp portarna i Gallerian vid Trosa Porten.

- Jättekul att vara tillbaka i Trosa och att träffa alla gamla kunder som har hört av sig om att de har saknat butiken, säger Tuija Räsänen, ägaren till Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se som erbjuder kvalitetschoklad och lakrits från hela världen.

Sedan butiken flyttade från Trosa 2007, har verksamheten utökat med Lakritsbutiken.se, samarbetet med Improvisation & Co har inletts kring musikalen "Choklad!", både choklad- och lakritsprovningar och Sveriges första Lakritsfestival 2009.

Först upptäckte Tuija en fantastisk chokladvärld och för två år sedan väcktes också passionen för lakritsens relativt okända värld. Idag är hon nästan ensam i Sverige om att hålla lakritsprovningar och anlitas flitigt som lakritsexpert. Flera gånger i veckan arrangeras också lakritsprovningar i butiken på Sankt Eriksgatan i Stockholm.

- Nyfikenheten kring lakrits är stor, säger Tuija Räsänen, "den väcker många minnen och ofta starka känslor, och oavsett om man älskar lakrits eller inte så är det få som vet vad lakrits egentligen är".

Denna nyfikenhet ledde också fram till Sveriges första lakritsfestival som ägde rum i april i år. Tuija, initiativtagare till lakritsfestivalen, berättar att den var mycket välbesökt med besökare från hela landet och att 2010 års festival därför är förlagd till en större lokal på Hotell Norrtull i Stockholm.

Kl.12 torsdagen den 26 november slår Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se upp portarna i Gallerian vid Trosa Porten. Gamla och nya kunder hälsas varmt välkomna.

• Livsmedel

• trosa
  • ny butik

Om Chokladbutiken.se och Lakritsbutiken.se:
Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se säljer kvalitetschoklad och lakrits på nätet samt i de egna butikerna på Sankt Eriksgatan 99 i Vasastan, Stockholm och Industrigatan 9, i Gallerian, i Trosa. Företaget erbjuder även Chokladprenumeration, choklad- och lakritsprovningar samt arrangerar Lakritsfestivalen.

Kontaktuppgifter:
Tuija Räsänen, ägare av Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se