Lakritsfestivalen söker festivalbloggare

Efter förra årets succé med festivalbloggande lakritsambassadörer återupprepas nu projektet. I samarbete med Spot and Tell söker Lakritsfestivalen bloggande lakritsälskare inför årets festival.

2012 sökte Lakritsfestivalen för första gången efter festivalbloggare och 137 ansökningar kom in på bara några dagar. 40 lakritsambassadörer valdes ut. Nu återupprepar Lakritsfestivalen projektet, även denna gång i samarbete med Spot and Tell.

”Det finns redan ett stort intresse, vi vet att det är många som vill dela med sig av sina lakritsupplevelser”, säger bloggnätverket Spot and Tells grundare Agnieszka Baltyn. ”Lakrits är ett ämne som förenar och gläder.” Nytt för i år är att festivalbloggarna kan välja mellan att prova lakrits hemma eller på en lakritsprovning.

Festivalbloggarna ger besökarna en värdefull röst i Lakritsfestivalens arbete. Idén skapades ur det stora intresse som finns för Lakritsfestivalen i bloggvärlden och bland festivalens utställare av att låta bloggare prova deras nya produkter.

”Det är kul att jobba med sociala medier som når utanför de traditionella ramarna”, säger Tuija Räsänen Lakritsfestivalens arrangör. Årets festivalbloggare presenteras tisdagen den 26 mars.

Festivalbloggare för Lakritsfestivalen 2013
Festivalbloggarna får favoriter och nyheter hemskickade inför Lakritsfestivalen 20-21 april på Annexet vid Ericsson Globe. De får också gå på årets pressvisning med lakritsbuffé fredagen den 19 april kl.14-16 och på Lakritsfestivalen. 20 platser.

Lakritsprovning för festivalbloggare
Lakritsprovning för festivalbloggare måndagen den 8 april kl.18.30-20. Alla festivalbloggare får efter provningen två presentkort att tävla ut på sin blogg. De får också gå på årets pressvisning med lakritsbuffé och på Lakritsfestivalen. 10 platser.

Så går ansökningsprocessen till
Ansökan skickas senast 24 mars till info@lakritsfestivalen.se, ange ”Festivalbloggare” respektive ”Lakritsprovning för festivalbloggare” i ämnesraden. Motivera din ansökan, ange länk till din blogg samt antal läsare och inriktning. Det går bra att söka till båda eventen men två separata ansökningar krävs. Läs mer på: www.lakritsfestivalen.se eller på
www.spotandtell.se

Lakritsfestivalen, Sankt Eriksgatan 99, 113 31 Stockholm, www.lakritsfestivalen.se

Tuija Räsänen, ägare av Choklad & Lakrits Sverige, arrangör för Lakritsfestivalen
08-210 210, 0738-44 02 04, tuija@lakritsfestivalen.se

Anette Jonsson, marknadsansvarig för Lakritsfestivalen
0709-301 269, anette@lakritsfestivalen.se

Lakritsfestivalen är Sveriges årliga mötesplats för lakritsälskare, en fest fylld med goda smakupplevelser, spännande aktiviteter och ny kunskap om lakrits. 2013 firar Lakritsfestivalen  fem år. Syftet är att vara en mötesplats för lakritsälskare, producenter och återförsäljare. Lakritsfestivalen 2013 hålls på Annexet vid Ericsson Globe lördag 20 april 2012 kl. 10-19 och söndag 21 april kl. 11-18.

Entré: 95 kr/person och dag, barn under 10 år gratis i målsmans sällskap.
Biljetter lördag: http://www.ticnet.se/event/lakritsfestivalen-biljetter/240015
Biljetter söndag: http://www.ticnet.se/event/lakritsfestivalen-biljetter/240251
Biljetter ihop med lakrits www.chokladolakrits.se/biljett-till-lakritsfestivalen.

Läs mer www.lakritsfestivalen.se, www.facebook.se/lakritsfestivalen eller twitter.com/Lakritsfestival.

Bakom Lakritsfestivalen finns Choklad & Lakrits Sverige och ägaren Tuija Räsänen som också är Lakritsfestivalens arrangör. Företagets fokus är att hitta kvalitétschoklad och lakrits från hela världen. Idag har företaget tre butiker; i Stockholm, i Trosa och på webben. Bakgrunden till Lakritsfestivalen är att Tuija upptäckte det stora behov lakritsälskare har att prata om sitt lakritsintresse, hitta lakritsprodukter de smakat en gång och att möta andra med samma passion. Utöver den årliga lakritsfesten hålls också regelbundna lakrits- och chokladprovningar. Läs mer på www.chokladolakrits.se.

Lakritsfabriken i Ramlösa - huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2013
Lakritsfabriken i Ramlösa producerar Sveriges första premiumlakrits. Alla ingredienser är helt naturliga och man använder rismjöl i stället för vetemjöl, vilket även gör produkten glutenfri. Lakritsfabrikens första premiumlakrits lanserades under Lakritsfestivalen 2011. Till Lakritsfestivalen 2012 gjorde Lakritsfabriken världens längsta lakrits på 519 meter som nu blivit godkänt av Guinness World Records. Företaget ingår i ScandChoco. Läs mer på www.lakritsfabriken.se.

Spot and Tell
Bloggnätverket Spot and Tell erbjuder gratisupplevelser för alla som är aktiva i sociala medier. Medlemmar får prova, smaka och roa sig gratis, för att sedan lämna feedback och berätta om upplevelsen på webben. På så sätt blir företagen marknadsförda direkt av sin målgrupp, samtidigt som de får konstruktiv feedback. Spot and Tell har idag över 8 000 medlemmar. För mer info kontakta agnieszka@spotandtell.se. Läs också mer på spotandtell.se.

Annexet vid Ericsson Globe
Annexet ligger i direkt anslutning till nationalarenan Ericsson Globe på en yta om 3000 kvm och är en del av Skandinaviens största evenemangsområde. Varje år besöker 1,5 miljoner människor Stockholm Globe Arenas. Företaget är en del av AEG Facilities - ett internationellt företag med världsomspännande nätverk av arenor. Läs mer på www.globearenas.se.

• tävling
  • sveriges favoritlakrits